فیلم های مخفیانه، شرایط باغ وحش های کنار جاده‌ای انتاریو را نشان می دهد

آوریل گذشته آگهی فروش یک باغ وحش در جنوب غربی انتاریو با حدود ۴۵۰ پستاندار، پرنده و خزنده توجه من را جلب کرد. مالک نوشته بود همه نوع حیوان از اردک و قو تا شیر، ببر و خرس در این باغ وحش وجود دارد و تمام آنها به قیمت ۴.۵ میلیون دلار برای فروش گذاشته شده بود.
قیمت این ملک در مقایسه با دیگر املاک تورنتو بسیار مقرون به صرفه بود. اما قرار گرفتن یک باغ وحش در فهرست فروش املاک مرا به این فکر انداخت که، آیا هر کسی می‌تواند یک باغ وحش بخرد؟ و پاسخ به طور شگفت انگیزی بله بود.
در انتاریو، همه باغ وحش ها بدون مجوز هستند.
Camille Labchuk، مدیر اجرایی انجمن حمایت از حیوانات، می گوید، هیچ نظارتی بر باغ وحش های انتاریو وجود ندارد. در جایی که شما نمی توانید در حیاط خلوت خانه خود بدون مجوز یک پاسیو بسازید، برای راه اندازی باغ وحش با انواع حیوانات وحشی و خطرناک هیچ مجوزی لازم نیست. باغ وحش برای ما، فقط چند دقیقه راه رفتن و سرگرم شدن از دیدن حیوانات است، اما برای حیوانات، یک عمر سختی روحی و جسمی است.
دو مرکز حمایت از حیوانات شروع به بررسی و افشای شرایط غیراستاندارد و خطرناک بسیاری از باغ وحش ها کردند. این مراکز به عنوان گردشگر به باغ وحش های سراسر استان رفته و صدها عکس و ویدیو جمع‌آوری کردند که رفاه حیوانات و امنیت عمومی آن‌ها را زیر سوال می برد.
محوطه‌های کوچک و نامناسب نگهداری حیوانات، اسکان گروهی حیوانات در شرایط انفرادی و ساخت ضعیف محل زندگی آن‌ها که می‌توانست منجر به فرار آنها شود.
تاکنون چند حیوان از باغ وحش های کنار جاده‌ای انتاریو فرار کرده‌اند، در سال ۲۰۲۱ یک کانگورو از باغ وحش پارک پاپناک در وندور فرار کرد، در سال ۲۰۱۶، نیز یک شیر از همان باغ وحش فرار کرد و نگهبانان مجبور به تیراندازی به سمت او شدند.
خدمات رفاهی حیوانات استان انتاریو، وظیفه بازرسی باغ وحش ها و بررسی شکایات را بر عهده دارد، ولی به این دلیل که اپراتورهای باغ وحش انتاریو نیازی به دریافت مجوز ندارند، تصمیم گیری در مورد محدود کردن آنها به عهده شهرداری ها است.
هر کدام از شهرداری ها قوانین مخصوص به خود را برای نگهداری از حیوانات خطرناک و عجیب دارند.
در حال حاضر هیچ چشم اندازی برای صدور مجوز باغ وحش در انتاریو وجود ندارد، تنها لایحه فدرال، S-۲۴۱، معروف به قانون جین گودال، به سنای فدرال راه باز کرده است. اگر این لایحه به قانون تبدیل شود، مالکان را از خرید و پرورش حیوانات در باغ وحش های غیرمجاز منع خواهند شد.

Call Now Button