دو فعال محیط زیست، بر روی یک نقاشی در گالری هنری ونکوور شیره افرا ریختند

فعالان آب و هوا بعد از ظهر شنبه (12 نوامبر) یک نقاشی از Emily Carr در گالری هنر ونکوور را به شیره افرا آغشته کردند.
دو فعال آب و هوا، Erin Fletcher و یک فرد دیگر از گروه Stop Fracking Around، شیره افرا را روی تابلوی “Stumps and Sky” در گالری ریختند و سپس خود را به دیوار چسباندند.
طبق گفته اداره پلیس ونکوور (VPD)، این دو زن سپس برای شخص سومی که به نظر می رسید در حال گرفتن عکس یا فیلم است، ژست گرفتند. Sgt. Addison اضافه کرد، کارکنان گالری هنر ونکوور بعد از حادثه با پلیس تماس گرفتند.
در بیانیه مطبوعاتی این گروه آمده است، این اقدام برای پایان دادن به Coastal GasLink Pipeline در اراضی Wet’suwet’en و جلب توجه به حفاری در زیر رودخانه Wedzin Kwa در شمال B.C انجام شده است.
Fletcher می‌گوید: ما این اقدام را پس از Remembrance Day انجام دادیم تا به خود یادآوری کنیم، مرگ‌های بی‌شماری به دلیل حرص و طمع، فساد و بی‌کفایتی رهبران ما رخ داده است، و ادامه خواهد یافت. ملت به وضوح اعلام کرده است، نمی‌خواهند این خط لوله در سرزمین‌های واگذار نشده ایجاد شود.
Sgt. Addison گفت، ما می دانیم این زنان چه کسانی هستند و تحقیقات کاملی را انجام خواهیم داد. در حال حاضر هیچ بازداشتی صورت نگرفته است.
بیانیه رسمی گالری هنر ونکوور تایید می کند، دو نفر این نقاشی را که بخشی از مجموعه دائمی گالری است خراب کرده اند.
Anthony Kiendl مدیر گالری هنر ونکوور می‌گوید: ما از بیان آزادانه ایده‌ها حمایت می‌کنیم، اما نه به قیمت سرکوب ایده‌ها و بیان هنری دیگران، یا مانع شدن دسترسی مردم به آن ایده‌ها.
این بیانیه همچنین می افزاید، کارکنان معتقدند آسیب دائمی به این اثر هنری وارد نشده است.

Call Now Button