سازمان اطلاعات و امنیت کانادا، تهدیدها بر علیه مخالفان رژیم ایران که در کانادا حضور دارند را، بررسی می کند

سازمان اطلاعات و امنیت کانادا اعلام کرد، عوامل دولت جمهوری اسلامی تعدادی از مخالفان این رژیم را که در کانادا حضور دارند، تحت نظر گرفته و آنها را ارعاب و تهدید به قتل می کند.
اریک بالسام، سخنگوی CSIS در بیانیه‌ای اعلام کرد، سرویس اطلاعاتی کانادا این تهدیدات را که از منابع معتبر به دست آمده اند، بررسی خواهد کرد. این گونه فعالیت‌های خصمانه و مداخلات خارجی، امنیت کانادا و کانادایی‌ها و همچنین ارزش‌های دموکراتیک و حاکمیت ما را تضعیف می‌کند.
این بیانیه پس از آن صادر شد که رئیس اطلاعات و امنیت داخلی بریتانیا فاش کرد، بریتانیا با تهدید امنیتی بزرگی از سوی ایران، روسیه و چین مواجه است.
در دو ماه گذشته، پس از کشته شدن مهسا امینی 22 ساله که توسط نیروهای گشت انتظامی به اتهام داشتن حجاب نامناسب دستگیر شد و در بازداشتگاه جان باخت، تظاهرات گسترده ای در ایران آغاز شد.
تاکنون حداقل 341 نفر از جمله نوجوانان و کودکان در صحنه اعتراضات ایران کشته و بیش از 15800 نفر بازداشت شده اند.
مارکو مندیچینو، وزیر ایمنی عمومی در بیانیه ای اعلام کرد، در مورد حوادث اخیر اگاه و هوشیار است
الکساندر کوهن، سخنگوی مندیچینو در این بیانیه‌ گفت، ما از همه ابزارهایی که در اختیار داریم استفاده می‌کنیم و به همکاری نزدیک با متحدان و شرکای خود برای پاسخ به چنین رفتار غیرقانونی و غیرقابل قبولی از سوی کشورهای مستبد ادامه خواهیم داد.
کوهن گفت، ولت فدرال اوایل این هفته رسما اعلام کرد، جمهوری اسلامی را به عنوان رژیمی می شناسد که درگیر تروریسم و نقض سیستماتیک و فاحش حقوق بشر است.
دنیس هوراک، کاردار سابق کانادا در ایران، که از سال 2009 تا زمان بسته شدن سفارت کانادا در تهران در سال 2012 در این پست بود گفت، آدم ربایی و ترور مردم در خارج از کشور برای دهه ها بخشی از روش سرکوب رژیم ایران بوده است. این رژیم قوانین بین المللی را رعایت نمی کند و هرگز هم چنین نکرده است.

Call Now Button