ساخت اولین معدن لیتیوم تمام برقی جهان در کانادا

باتری‌های لیتیومی که در وسایل نقلیه الکتریکی و بسیاری از دستگاه‌های دیگر استفاده می شوند، با تقاضای زیادی روبرو هستند. اما جهان شاهد کمبود این ماده است.
میزان لیتیوم ذخیره شده در زمین به اندازه ای است که می تواند نیاز بشر را تامین کند، اما سرعت استخراج آن بسیار پایین است. پیش بینی ها نشان می دهند، اگر تا سال ۲۰۳۰، تمام معادن لیتیوم موجود به تولید عادی خود ادامه دهند، به سختی لیتیوم کافی برای برآوردن نیمی از تقاضای جهانی وجود خواهد داشت.
حال فیلیپ گروس، مدیر عامل شرکتSnow Lake Lithium قصد دارد اولین معدن لیتیوم تمام الکتریکی جهان را در کانادا راه‌اندازی کند.
به گفته گروس، کمبود لیتیوم برای همه قابل لمس شده است. در حال حاضر برخی افراد در فهرست انتظار دو ساله خودروهای برقی قرار می گیرند. دارند و این تنها نوک کوه یخ است، زیرا همه خودروهای برقی اکنون سطح قیمت بالای حداقل ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار دارند ولی ما به زودی به خودروهای برقی با قیمت ۳۰ هزار دلار خواهیم رسید.
بیشتر معادن لیتیوم جهان در استرالیا و آمریکای جنوبی قرار دارند، ولی چین حدود ۸۰ درصد باتری‌های جهان را عرضه می‌کند.
گروس می گوید، در چند دهه اخیر به لیتیوم توجه نشده و هیچ پولی برای آن خرج نشده است. در حال حاضر اگر لیتیوم را در آمریکای شمالی استخراج کنید باید آن را برای قابل استفاده شدن به چین بفرستید.
حال شرکت Snow Lake Lithium با یک تفاهم‌نامه همکاری با غول باتری سازی کره‌ای یعنی شرکت LG قصد دارد یک کارخانه فرآوری هیدروکسید بسازد که مواد استخراج شده از معدن لیتیوم را پردازش کرده و آن را به لیتیوم با درجه مورد نیاز برای ساخت باتری و برای استفاده کارخانه‌ها تبدیل کند.
این کارخانه ۱۰۰ درصد با انرژی تجدیدپذیر کار خواهد کرد و اولین معدن لیتیوم تمام الکتریکی جهان خواهد بود.

انتظار می‌رود این کارخانه در یک دوره ۸ تا ۱۰ ساله، سالانه ۱۶۰ هزار تن lithium spodumene شش درصد تولید کند.

Call Now Button