کانادا تست کووید را برای مسافران ورودی از چین و هنگ کنگ الزامی کرد

با افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در چین، دولت کانادا اعلام کرد، مسافرانی که با هواپیماهای مسافربری از چین می‌آیند، برای ورود به کانادا باید مدرکی مبنی بر منفی بودن آزمایش کووید-19 ارائه کنند.

این سیاست برای همه مسافران هوایی دو سال به بالا در پروازهایی که از سرزمین اصلی چین و همچنین هنگ کنگ و ماکائو وارد می شوند، اعمال خواهد شد.

مشابه سیاست‌های قبلی کانادا در اوایل همه‌گیری، آزمایش منفی PCR یا آزمایش آنتی‌ژن منفی، باید حداکثر دو روز قبل از پرواز گرفته شود و قبل از سوار شدن به هواپیما به خطوط هوایی ارسال شود.

این الزام موقت از ساعت 12:01 EST روز پنجشنبه، 5 ژانویه 2023 شروع می شود. این شرایط برای همه مسافران، صرف نظر از ملیت و وضعیت واکسیناسیون اعمال می شود.

الزام آزمایش منفی اجباری به مدت 30 روز برقرار خواهد بود و در این مرحله ادامه آن بر اساس وضعیت در حال توسعه همه گیری در چین مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد گرفت.

مسافرانی که بیش از 10 روز قبل از پروازشان به کووید-19 مبتلا شده اند، تا حداکثر 90 روز، می‌توانند مدارک آزمایش مثبت قبلی خود را به جای نتیجه آزمایش منفی جدید به شرکت هواپیمایی ارائه دهند.

سیاست‌های جدید دولت فدرال کانادا در مورد مسافران هوایی که از چین وارد می‌شوند، از سیاست‌های احتیاطی پیروی می‌کند که در اوایل این هفته توسط سایر کشورها از جمله ایالات متحده، بریتانیا و ژاپن اعمال شد.

Omar Alghabra وزیر حمل و نقل کانادا، در بیانیه ای گفت: ایمنی مسافران و صنعت حمل و نقل در اولویت قرار دارد. دولت ما همچنان به اقدامات خود برای محافظت از سلامت و ایمنی کانادایی‌ها، برای جلوگیری از انتقال بیشتر COVID-19 به کانادا ادامه می‌دهد. ما اقدامات خود را بر اساس داده های موجود، علم و وضعیت اپیدمیولوژیک در کشورمان و در سطح جهان تطبیق خواهیم داد.

از زمانی که دولت چین در اوایل ماه جاری میلادی، در پاسخ به اعتراضات گسترده سراسری نسبت به محدودیت طولانی مدت و تأثیر آن بر اقتصاد، تقریباً تمام اقدامات سختگیرانه «کووید صفر» را کاهش داد، نگرانی های فزاینده ای در مورد شدت همه گیری در چین وجود دارد. بر اساس گزارش بلومبرگ، بر اساس اسناد داخلی دولت چین، تخمین زده می‌شود که حدود 250 میلیون نفر در چین – حدود یک پنجم جمعیت این کشور – در 20 روز اول دسامبر به COVID-19 مبتلا شده باشند.

علاوه بر این، نرخ واکسیناسیون چین نسبتاً پایین است، و این کشور به واکسن‌های خود متکی است که نسبت به واکسن‌های غربی مانند واکسن‌های ساخت فایزر و مدرنا کمتر موثر هستند.

Adrian Dix وزیر بهداشت بریتیش کلمبیا نیز گفت: بریتیش کلمبیا به نظارت دقیق وضعیت کووید-19 در چین و سراسر جهان ادامه خواهد داد و در عین حال با شرکای فدرال کار می کند تا اطمینان حاصل شود که مردم از نگرانی های مربوط به کووید-19 محافظت و از آنها مطلع می شوند.

هرکسی قصد سفر به چین را دارد باید در مورد به زور بودن وضعیت واکسیناسیون خود اطمینان حاصل کند و اقدامات احتیاطی بیشتری را برای جلوگیری از بیماری انجام دهد، زیرا ممکن است دسترسی به مراقبت های بهداشتی در آن کشور محدود باشد. مسافران همچنین باید توصیه های سفر دولت کانادا را هنگام بررسی سفر به چین جدی بگیرند.

Call Now Button