بریتیش کلمبیا در اواخر این ماه در اختیار داشتن برخی مواد مخدر را، جرم زدایی خواهد کرد

اواخر این ماه، دولت بریتیش کلمبیا برنامه سه ساله ای را برای جرم زدایی از مالکیت برخی مواد مخدر آغاز خواهد کرد.

دولت بریتیش کلمبیا می گوید، جرم زدایی از مواد مخدر گامی مهم در مبارزه با بحران مواد مخدر در استان است که منجر به از دست دادن جان‌های بی‌شماری در چند سال گذشته شده است.

این به کاهش موانعی که مردم را از دسترسی به خدمات و پشتیبانی نجات‌دهنده باز می‌دارد، کمک خواهد کرد. استفاده از مواد یک موضوع بهداشت عمومی است، نه یک موضوع عدالت کیفری.

این اقدام بریتیش کلمبیا را به اولین استانی تبدیل می کند که در اختیار داشتن مقادیر کمی از داروهای کنترل شده را جرم زدایی می کند.

از 31 ژانویه، این استان به دلیل معافیتی که بهداشت کانادا از قانون کنترل داروها و مواد به استان بریتیش کلمبیا اعطا کرده است، می‌تواند برخی از داروها را جرم‌زدایی کند.

بریتیش کلمبیا آن را معافیت با محدودیت زمانی می نامد که در 31 ژانویه 2026 منقضی می شود.

نحوه عملکرد آن به این صورت است که افراد 18 ساله یا بالاتر به دلیل داشتن مقادیر کمی از داروهای غیرقانونی خاص برای استفاده شخصی دستگیر یا متهم نمی شوند. مقدار کل باید برابر یا کمتر از 2.5 گرم باشد.

این معافیت شامل داروهای زیر می شود:
مواد افیونی مانند هروئین، فنتانیل و مورفین
کراک و پودر کوکائین
مت
MDMA اکستازی

بزرگسالان با ترکیبی از هر یک از این داروها که مجموعاً به 2.5 گرم می رسد، مشمول اتهامات کیفری نشده و داروهای آنها ضبط نمی شود.

در عوض، در صورت درخواست، اطلاعاتی در مورد حمایت های بهداشتی و اجتماعی، از جمله خدمات درمانی و بهبودی به آنها ارائه می شود.

افراد 18 سال و بالاتر که با بیش از 2.5 گرم از این داروها گرفتار شوند، مشمول قوانین جدید جرم زدایی نمی شوند. علاوه بر این، داشتن هر مقدار از مواد مخدر که در معافیت ذکر نشده است، همچنان مجرمانه خواهد بود.

دولت بریتیش کلمبیا می گوید، جرم زدایی قانونی کردن نیست. طبق این معافیت، داروهای غیرمجاز (از جمله مواردی که در معافیت درج شده است) قانونی نمی شوند و در فروشگاه ها به فروش نمی رسند. قاچاق مواد مخدر بدون توجه به مقدار مواد مخدر در اختیار، غیرقانونی باقی می ماند.

از دیگر استثناهای این برنامه جدید می‌توان به گرفتار شدن با هر مقدار از این داروها در مدارس ابتدایی یا متوسطه یا در مراکز مجاز مراقبت از کودکان، فرودگاه‌ها یا کشتی‌های گارد ساحلی کانادا اشاره کرد.

استفاده غیرقانونی از مواد مخدر در املاک خصوصی یا مکان هایی مانند مراکز خرید، بارها و کافه ها همچنان ممنوع خواهد بود.

در صورتی که مصرف آشکار مواد مخدر برخلاف میل مالک انجام شود، پلیس اختیار قانونی برای خارج کردن افراد از این مکان‌ها را بر اساس قانون Trespass Act حفظ خواهد کرد.

با این حال، حتی افرادی که از این مکان‌ها برده می‌شوند تا زمانی که در محدوده معافیت قرار گیرند، مشمول اتهامات جنایی فدرال نخواهند شد، که به معنای داشتن تنها تا 2.5 گرم از مواد مخدر غیرقانونی ذکر شده است.

بریتیش کلمبیا با ایجاد یک طرح قوی برای آموزش پلیس، آموزش عمومی در مورد تغییرات و تعامل با جوامع First Nation برای این حرکت تاریخی آماده می شود.

Call Now Button