پناهجوی سوری که در فرودگاه مالزی سرگردان بود، تابعیت کانادا را دریافت کرد

حسن الکنتر پناهجوی سوری که قبل از ورود به کانادا در سال ۲۰۱۸ به مدت هفت ماه در فرودگاه مالزی سرگردان بود، مراسم ادای سوگند شهروندی کانادا را برگزار کرد.

الکنتر سرگذشت خود را در توییتر منتشر کرده و به “مردی در فرودگاه” معروف شد.

الکنتر اهل داما – سوریه از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ در امارات متحده عربی کار می‌کرد و زمانی که جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ آغاز شد، او از بازگشت به سوریه برای پیوستن به ارتش خودداری کرد، دولت امارت نیز ویزای او را تمدید نکرد. به همین دلیل او مجبور به سفر به مالزی شد، یکی از معدود کشورهایی که شهروندان سوریه را بدون ویزا به مدت ۹۰ روز می‌پذیرد.

د رمالزی او موفق به دریافت ویزای دائمی آن کشور نشد و به کامبوج، کشوری که پناهجویان سوری را می‌پذیرفت رفت، اما کامبوج هم از ورود او جلوگیری و وی را به مالزی بازگرداند.

به این ترتیب او برای ماه ها در فرودگاه کوالالامپور باقی ماند. در ایم مدت وی داستانش را منتشر و در سراسر جهان شناخته شد و در نهایت با حمایت یک سازمان غیرانتفاعی کمک به پناهندگان و انجمن مسلمانان بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۱۸ به ونکوور رفت.

الکنتر می گوید، این مسیر برای من ۵ سال طول کشید و خیلی تلخ بود چون در طی این مدت پدرم را از دست دادم و در زمان مرگ او نتوانستم کنارش باشم. اکنون سوریه یک کشور ویران است و میلیون‌ها نفر مثل من پناهنده و آواره شدند.

الکنتر از زمان ورود به کانادا با صلیب سرخ کانادا در ونکوور کار می‌کند و کتابی درباره سرنوشت خود به نام “مردی در فرودگاه: چگونه رسانه‌های اجتماعی زندگی من را نجات دادند” منتشر کرده است.

حالا این پناهجوی سوری شهروند کانادا است و قصد دارد اعضای خانواده‌اش را پس از ۱۵ سال ببیند.

Call Now Button