Kitchener آلمانی کوچک در قلب کانادا

انتاریو به نام سرزمین دریاچه ها معروف است. اما این منطقه را می توان برای چندین فرهنگی بودن نیز منحصر به فرد دانست. از ابتدای تاریخ نوین، انتاریو میزبان اقوام و زبان های گوناگون بوده است. بومیان اولیه، انگلیسی ها، اسکاتلندی ها، فرانسوی ها، ایرلندی ها، چینی ها، ویتنامی ها، کره ای ها، هندی ها، ایرانی ها و بسیاری دیگر از فرهنگ های سراسر دنیا این استان را به عنوان خانه خود انتخاب کرده اند.

در این مقاله باKitchener وWaterloo مناطقی با منظر روستایی واقع در ۱۰۰ کیلومتری غرب تورنتو اشنا می شویم. این دو شهر از طریق بزرگراه ۴۰۱ غربی قابل دسترس هستند.

Kitchener که قبلا برلین نامیده می شد در سال های دهه ۱۸۳۰ پذیرای تعداد زیادی از مهاجران آلمانی بود که باعث شد این منطقه به نام «برلین کانادا» نامگذاری شود. بعدها در یک رفراندوم نام شهر به Kitchener تغییر پیدا کرد.

اکثر ساکنان این منطقه کشاورزان صلح طلب و آرامش خواه بودند که ریشه آلمانی داشتند. مهاجرت این کشاورزان از اروپا به خاطر باورهای مذهبی آنان بود که حکومت های وقت اروپا تحمل آنان را نداشتند.

این کشاورزان آلمانی تابع مذهب Mennonite بودند که از فرقه پروتستان جدا شده و عبادات و آداب و رسوم مذهبی خود را معرفی کردند. در حکومت بریتانیا منونایت ها از خدمت سربازی و شرکت در جنگ معاف بودند چون بر اساس اصول منونایت شرکت در فعالیت های نظامی ممنوع است. آنها که خواستار شرکت در جنگ های داخلی آمریکا و یا فعالیت های خشونت آمیز نبودند، گروه گروه به سرزمین کانادا وارد شدند و در سرزمین هایی که دولت بریتانیا در اختیار آنان قرار میداد ساکن شدند.

منونایت ها زمین ها را بین خود تقسیم کردند شرکت های آلمانی تشکیل دادند و کارگاه های چوب بری راه انداختند.

کارگران ماهر و سخت کار آلمانی این منطقه را به صورت مرکز صنعتی درآوردند و صنایعی چون مبلمان سازی، دباغی، کار روی چوب و دیگر صنایع دستی را رونق دادند. تنوع صنایع موجب شد بحران های اقتصادی نیمه اول قرن بیستم بر آنها تاثیر چندانی نگذارند.

Kitchener در سال ۱۹۶۵ عنوان سریعترین رشد در بین شهرهای کانادا را از آن خود کرد و هم اکنون مرکز مبادله کالا و بسته بندی و نیز مشارکت های مالی بوده و جمعیتی حدود ۲۴۲ هزار نفر دارد.

در مرکز شهر Kitchener پارک های وسیع ویکتوریا را می بینید. این پارک از باغ های رز و آب نماهای زیبا و درختان بزرگ و یک زمین فوتبال تشکیل شده است. همچنین یک دریاچه در وسط پارک قرار دارد.

برج بزرگ ده متری ساعت در ورودی پارک سابقه ای ۱۲۰ ساله دارد و چندین بار مرمت شده در ابتدا در محوطه تالار شهر قرار داشت که بعد از تخریب تالار شهر به این محل انتقال یافت.

بازار کشاورزان Kitchener معروف است و انواع محصولات کشاورزی و میوه با کیفیت خوب را عرضه می کند.

برج پیشتازان Waterloo Pioneers Memorial Tower که در ۱۹۲۶ ساخته شده یادآور مهاجران منونایت و آلمانی است که این شهر را تاسیس کردند.

در کریسمس فرهنگ آلمانی منطقه خود را به روشنی نشان می دهد. بازارChristkindl انواع غذا و نوشابه های آلمانی را ارائه می کند. این بازارچه همچنین با انواع سوغاتی، صنایع دستی، موسیقی و دیگر سرگرمی ها، توجه خانواده ها را به خود جلب می کند.

ساکنان Kitchener در روز شکرگذاری راهپیمایی کرده و با لباسهای سنتی در جشن شرکت می کنند.

Kitchener در ماه اکتبر میزبان بزرگترین جشن باواریا در آمریکای شمالی است. جشن Oktoberfest نه روز به طول می انجامد و از سراسر آمریکا توریست ها و علاقمندان را به خود جلب می کند.

Wings of Paradise Butterfly Conservatoryواقع در 2500 Kossuth Road به شکل باغ های مناطق حاره ای طراحی شده و صدها پروانه از ۴۰ نوع مختلف آزادانه در اطراف شما پرواز می کنند. در گلخانه ی آن نیز ۷۵ نوع از گیاهان حاره ای وجود دارند.

Call Now Button