موزه ونکوور بخش مهمی از یک کشتی غرق شده را نگه می دارد که گمان می رود حاوی میلیون ها طلا باشد

در یک شب سرد نوامبر 1875، Sewell Moody روی کشتی محکوم به شکست Pacific ایستاد و متوجه شد برخورد ناگهانی یک ساعت قبل با یک کشتی بادبانی در لبه غربی Strait of Juan de Fuca، کشنده بوده است.

این تاجر 41 ساله اولین کارخانه چوب بری را در ساحل شمالی Burrard Inlet در زمین های Tsleil-Waututh تاسیس کرده بود و از زمان ورود به New Westminster در سال 1861 از ایالات متحده، پول زیادی به دست آورده بود.

او از ویکتوریا به سانفرانسیسکو می رفت تا کارخانه چوب بری دیگری را بخرد که قصد داشت در Squamish تأسیس کند.

اما در آن شب، هیچ مقداری از ثروت او یا سایر حدود 350 مسافر سوار بر کشتی چوبی، نمی توانست از بدترین فاجعه دریایی شمال غربی اقیانوس آرام جلوگیری کند.

قبل از اینکه کشتی شکسته و قایق‌های نجات بی‌فایده شوند، Moody این امکان را داشت که تکه‌ای از تخته سفید رنگ شده را از پایه یا قاب نگهدارنده اتاقک بیرون بیاورد و روی آن با مداد سربی امضای کرده و پیام «همه چیز از دست رفته» را بنویسد.

شش هفته بعد، آن تخته در ساحل درست زیر Beacon Hill در نزدیکی ویکتوریا، نزدیک به جایی که Moody در آن زمان زندگی می کرد، توسط کارگران دولتی که هنوز هم هر روز سواحل را برای یافتن اجساد غرق شده چک می کردند، پیدا شد.

این امضا توسط همسر Moody تأیید شد و تا دهه 1960 در خانواده نگهداری شد تا اینکه توسط یکی از نوه های Moody به موزه دریایی ونکوور اهدا شد.

این قطعه تقریباً فراموش شده از تاریخ دریانوردی B.C.، اکنون با اخبار ماه گذشته مبنی بر پیدا شدن لاشه Pacific و اینکه احتمالاً حاوی میلیون ها دلار طلا است، در کانون توجه قرار گرفته است.

کنسرسیوم مستقر در ایالات متحده اعلام کرد، این کشتی در عمق حدود 500 متری Cape Flattery در Olympic Peninsula قرار دارد.

به Rockfish اجازه داده شده تا حد امکان مصنوعات و اقلام ارزشمند را بازیابی کند و از آن مجموعه به عنوان پایگاه موزه و هتل در Puget Sound استفاده کند. این توسعه در نهایت هزینه های نجات را جبران خواهد کرد.

Jeff Hummel بنیانگذار Rockfish گفت، این لاشه به طرز قابل توجهی حفظ شده است، زیرا زمانی که به کف اقیانوس برخورد کرد، خاک رس و گل بالا آمدند و سپس دوباره بر روی لاشه سقوط کردند، در واقع آن را مهر و موم کردند.

این شرکت در حال ساخت یک سازه 75 در 30 متری در مکزیک است که در اطراف لاشه به عنوان پایگاهی برای نجات قرار خواهد گرفت. سپس از تجهیزات رباتیک زیر آب برای کنار زدن پوشش سفالی و شروع استخراج مصنوعات استفاده می شود.

Hummel گفت: ما محموله های گرانبها را در کشتی پیدا خواهیم کرد.

در زمان غرق شدن، حدود 4000 اونس طلا در کشتی وجود داشت که اکنون حدود 10 میلیون دلار ارزش دارد. گزارش شده است که کشتی حامل حداقل یک جعبه آهنی و چوبی قفل شده متعلق به Wells Fargo Bank بوده که حاوی طلا بوده است.

یک مقاله تاریخی که در مورد غرق شدن آن نوشته شده بیان می کند، کشتی حامل ویکتوریایی های برجسته، تاجران ثروتمند، معدنچیان طلای متعدد، یک گروه سوارکاری و 41 کارگر چینی بوده است.

علاوه بر این، انبار Pacific مملو از 2000 کیسه جو، 300 عدل رازک، 261 پوست حیوانات، 11 خز، 31 بشکه کرن بری، 10 طناب پیچ و مهره چوب، 280 تن زغال سنگ، 18 تن کالای عمومی، 10 تن انواع کالاهای مختلف، شش اسب، دو کالسکه، دو جعبه تریاک و یک جعبه محکم حاوی 79200 دلار پول نقد بوده است. همچنین طلای موجود در دستان اشخاص نیز حداقل 100000 دلار تخمین زده شده است.

Call Now Button