5 چیز که احتمالا در مورد SkyTrain نمی دانستید

یکی از قابل تشخیص ترین بخش های ونکوور که در سراسر شهر و منطقه مترو دیده می شود، SkyTrain است.

این سیستم در اواسط دهه 80 ساخته و برای اکسپو 86 رونمایی شد. در اصل، طولانی ترین سیستم حمل و نقل ریلی خودکار (بدون راننده) جهان برای چندین دهه بوده و هنوز هم یکی از طولانی ترین هاست.

و در حالی که تقریباً همه در این شهر یک بار سوار SkyTrain شده‌ و صدای غیرمعمول آن را هنگام خروج از ایستگاه شنیده‌اند، حقایق عجیب و غریب زیادی در مورد این سیستم حمل و نقل ریلی سبک شهری وجود دارد.

قطارها قبلاً فرش می شدند
شاید یکی از بزرگ ترین حقایق در موردMark I این باشد که قبلاً کف آنها فرش بوده است.

در ابتدا، با توجه به اینکه قطارهای دیگر و اکثر هواپیماها سطحی مفروش دارند، ممکن است چندان عجیب به نظر نرسد. اما در عین حال، تصور اینکه پس از یک هفته استفاده منظم از آنها در داخل و خارج از مرکز شهر ونکوور چه چیزهایی جذب این کف می شده است، ممکن است کمی تهوع‌آور باشد.

یک سخنگوی TransLink در Buzzer در سال 2010 نوشت، فرش ها تا سال 1992 استفاده می شد.

آنها در پایان بسیار کثیف بودند، ولی ما هیچ نمونه ای را برای نمایش موزه ذخیره نکردیم!

یکی دیگر از ویژگی هایی که قبلا داشتند دکمه هایی بود که مردم از آن برای باز و بسته کردن درها استفاده می کردند. در دهه 80 آنها خودکار نبودند. استفاده از آنها در اوایل دهه 90 نیز متوقف شد، اما Matk 1s هنوز آنها را دارند.

یک قطار سلطنتی وجود دارد
هنگامی که آنها برای اولین بار در سال 1986 رونمایی شدند، یکی از اولین افرادی که SkyTrain را امتحان کرد، مردی بود که اکنون به عنوان پادشاه چارلز سوم شناخته می شود. او و پرنسس دایانا با قطار 14 سفر کردند. از آن زمان به آن Royal Car لقب داده شده است (و هنوز هم مانند همه قطارهای Mark I استفاده می شود، اگرچه به زودی بازنشسته می شود.)

در فیلم ها، تلویزیون و موزیک ویدیوها ظاهر می شوند
قطارهای SkyTrain یا خود SkyTrain در همه چیز از X-Files تا Friday the 13th franchise تا یک موزیک ویدیوی K-pop حضور داشته‌اند.

از آنجایی که ونکوور مرکز اصلی فیلم و تلویزیون است، شاید تعجب نباشد که SkyTrain در مکان‌های غیرمعمول نمایش داده می‌شود.

و برای طرفداران Twice، یکی از طرفداران حتی تشخیص داده است که ویدیوی Likey در کدام قطار فیلمبرداری شده است.

قبلاً متصدیان SkyTrain برای کمک به مردم برای استفاده از آنها حضور داشتند
به سال 1986 برگردیم، زمانی که SkyTrain برای اولین بار به مردم معرفی شد، نه تنها فناوری جدید بلکه ناآشنا بود.

برای کمک به مردم برای یادگیری این سیستم، و کمک به گردشگران از سراسر جهان برای حرکت در ونکوور در حالی که نمایشگاه جهانی در حال برگزاری بود، خدمه SkyTrain وجود داشتند، مانند یک مهماندار هواپیما و یا شخصی که در یک غرفه اطلاعات توریستی کار می کند.

SkyTrain از یک تونل 90 ساله استفاده می کند
در حالی که سیستم SkyTrain در دهه 1980 ساخته شد، بخشی از آن 50 سال قدیمی تر است.

تونل Dunsmuir که در سال 1933 ساخته شد توسط CPR برای دور نگه داشتن قطارها از خیابان های مرکز شهر ونکوور استفاده شد.

با گذشت سالها مسیرها تغییر کردند، و تونل دیگر برای قطارهای بزرگ مورد نیاز نبود، بنابراین وقتی SkyTrain ساخته شد، از تونلی که قبلاً در مرکز شهر وجود داشت استفاده کردند. این یک تونل باریک، هرچند بلند بود.

به همین دلیل است که ایستگاه های Granville و Burrard دارای مسیرهایی در دو سطح مختلف هستند. تونل به اندازه کافی عریض نبود که مسیرها در یک سطح باشند، بنابراین مسیر بالای دیگری ساخته شد.

Call Now Button