پیاده‌روی خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد

نتایج مطالعه جدید نشان داد، افراد بالای ۷۰ سال که روزانه بیش از ۵۰۰ قدم پیاده‌روی می‌کنند کمتر از دیگران در معرض خطر سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و نارسایی قلبی قرار می گیرند.

محققان انجمن قلب آمریکا برای انجام این تحقیق با استفاده از یک دستگاه شبیه به گام‌سنج، تاثیر پیاده‌روی بر سلامتی شرکت‌کنندگان را بررسی کردند.

میانگین سنی شرکت‌کنندگان ۷۸ سال و میانگین تعداد گام‌های آن‌ها تقریباً ۳ هزار و ۵۰۰ قدم در روز بود.

محققان این مطالعه می گویند، در طول دوره سه و نیم ساله ی اندازه‌گیری تعداد گام‌های روزانه هر شرکت‌کننده، ۷.۵ درصد از این افراد، یک عارضه قلبی عروقی مانند بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی یا نارسایی قلبی را تجربه کردند.

این مطالعه نشان دادف بزرگسالانی که روزانه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ قدم برمی‌داشتند در مقایسه با بزرگسالانی که کمتر از ۲ هزار قدم در روز برمی‌داشتند، ۷۷ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی قرار گرفتند.

تقریباً ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگانی که روزانه کمتر از ۲ هزار قدم راه می‌رفتند، در مقایسه با کسانی که روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ قدم برداشته بودند، ۳.۵ درصد بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی قرار گرفتند، که این موضوع نشان می‌دهد کسانی که کمتر راه رفته اند، بیشترین احتمال ابتلا به مشکلات قلبی را داشته اند.

دکتر ارین ای دولی، محقق اصلی این مطالعه و استادیار اپیدمیولوژی دانشگاه آلاباما در دانشکده بهداشت عمومی بیرمنگام گفت: نتایج این تحقیق نشان می‌دهد هر ۵۰۰ قدم اضافی که سالمندان در روز برمی‌دارند، خطر ابتلا به بیماری قلبی‌ را تا ۱۴ درصد کاهش می‌دهد.

انجمن قلب آمریکا می گوید، تمام افراد می‌توانند با پیروی از هشت دستورالعمل غذای سالم، فعالیت بدنی، سیگار نکشیدن، خواب کافی، حفظ وزن مناسب و کنترل سطح کلسترول، قند خون و فشار خون، سلامت قلب خود را بهبود بخشند.

Call Now Button