ترکیه، تنها رقیب بریتانیا و ایرلند برای میزبانی مسابقات یورو ۲۰۲۸

یوفا پس از بررسی پیشنهاد‌ات ارائه شده از سوی کشورهای علاقمند به میزبانی مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۸، در نهایت ترکیه را به عنوان تنها رقیب نامزدی مشترک با بریتانیا و ایرلند معرفی کرد.

اتحادیه فوتبال اروپا اعلام کرد، برای میزبانی مسابقات یورو ۲۰۲۸ و ۲۰۳۲ درخواست‌هایی را از سوی سه کشور دریافت کرده است و برای میزبانی سال ۲۰۲۸، ترکیه باید برای دریافت امتیازات لازم برای میزبانی این رویداد، با پیشنهاد میزبانی مشترک ارائه شده از سوی کشورهای بریتانیا، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند رقابت کند.

ترکیه همچنین پیشنهاد میزبانی مسابقات یورو ۲۰۳۲ را نیز اعلام کرده است، ایتالیا یکی دیگر از کشورهای متقاضی برای دریافت امتیاز میزبانی رقابت‌های یورو ۲۰۳۲ است.

یکی از مقامات اجرایی یوفا در بیانیه ای گفت، یوفا تمام پیشنهادات ارائه شده را در ماه‌های آینده بررسی و در ماه اکتبر رای خود را در خصوص کشور میزبان در هر دو دوره اعلام خواهد کرد.

به نظر می‌رسد پیشنهاد میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند برای یورو ۲۰۲۸ شانس زیادی برای پذیرفته شدن دارد. شعار پیشنهادی بریتانیا و ایرلند برای میزبانی مشترک، “فوتبال برای همه، فوتبال برای اهداف خوب و فوتبال برای آینده” است.

مسابقات یورو ۲۰۲۸ و ۲۰۳۲ بر اساس قوانین یوفا قرار است با حضور ۲۴ تیم برگزار شود. ترکیه تاکنون میزبان مسابقات یورو نبوده است. در سال گذشته، روسیه ابتدا تمایل خود را برای میزبانی یکی از این دو تورنمنت اعلام کرده بود، اما یوفا ماه می گذشته اعلام کرد، هیچ پیشنهادی از سوی اتحادیه فوتبال روسیه را بررسی نخواهد کرد.

Call Now Button