20 درصد از کانادایی ها به دلیل گرانی ها یکی از وعده های غذایی خود را حذف کرده اند

لوری اوکانر یکی از مدیران بانک غذا  در ساسکاتون می گوید، با افزایش مداوم قیمت مواد غذایی، افراد بیشتری نسبت به سال گذشته برای تامین غذای خود و خانواده‌ به این مرکز مراجعه می کنند.

اکثر پاسخ دهندگان به یک نظرسنجی گفتند، از کوپن های تخفیف برای مقابله با افزایش هزینه های  مواد غذایی استفاده می کنند. نزدیک به 20 درصد از پاسخ دهندگان نیز اعلام کردند، به منظور صرفه جویی در هزینه ها، حجم وعده های غذایی خود را کاهش داده یا به طور کلی یکی از وعده های غذایی را حذف کرده اند.

به گزارش شاخص قیمت مصرف کننده نرخ تورم سالانه این کشور در ماه سپتامبر اندکی به 6.9 درصد کاهش یافت، اما هزینه خواربار همچنان صعودی بوده و قیمت مواد غذایی نسبت به سال گذشته 11.4 درصد افزایش یافته است.

اکثر پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گفتند برای خرید از کوپن استفاده می کنند و 59 درصد گفتند اقدام به  کاهش ضایعات غذایی خانگی خود کرده اند.

54 درصد نیز برای اطمینان از بودجه کافی برای غذا، برنامه غذایی خود را تنظیم کردند.

بیش از 30 درصد از پاسخ دهندگان گفتند غذای سالم کمتری می خورند و تقریباً پنج درصد از روی ناچاری غذا دزدیده بودند و حدود پنج درصد از بانک غذا در منطقه شان  استفاده کرده بودند.

گزارش بانک غذای کانادا نشان می‌دهد، در ماه مارس نزدیک به 1.5 میلیون مراجعه به بانک‌های مواد غذایی وجود داشته که این رقم 15 درصد بیشتر از ماه مشابه سال گذشته و 35 درصد بیشتر از مارس  2019 است.

آلبرتا و ساسکاچوان دارای بالاترین نرخ استفاده از بانک مواد غذایی در سراسر کانادا هستند.

اوکانر می گوید، در ساسکاتون تعداد دانشجویان و سالمندانی عضو بانک های غذا افزایش نگران کننده ای دارد.

کبک بهترین شرایط را از نظر تغذیه در میان دیگر استان ها دارد.  95 درصد از پاسخ دهندگان گفتند می توانند یک رژیم غذایی متعادل داشته باشند.

در این نظرسنجی در مورد استراتژی های دولت برای مقابله با ناامنی غذایی سوال شد. اکثر پاسخ دهندگان از افزایش بودجه بانک های مواد غذایی و اجرای برنامه غذایی سالم در مدارس حمایت کردند.

کمی بیش از 79 درصد از پاسخ دهندگان نیز از افزایش حداقل دستمزد در استان های خود حمایت کردند.

این نظرسنجی توسط مرکز تحقیقات کاربردی و اجتماعی کانادا در دانشگاه ساسکاچوان از 6 سپتامبر تا 17 اکتبر در میان 1001 نفر انجام گرفت.

Call Now Button