کارشناسان می گویند، کارکنان فرودگاه پیرسون در سرقت طلاها از انبار ایرکانادا دست داشتند

کارشناسان معتقدند سرقت 20 میلیون دلار طلا از انبار ایرکانادا با همکاری کارکنان فرودگاه پیرسون انجام شده است .

استفان اشنایدر، استاد جرم‌شناسی در دانشگاه سنت مری در هالیفاکس، گفت: این سرقت ویژگی‌هایی یک سرقت از قبل برنامه ریزی شده داخلی را دارد. سطحی از سازماندهی که نه تنها به طلا دسترسی پیدا کنند، بلکه بتواند آن را از فرودگاه خارج کنند.

طبق گزارش پلیس منطقه ای پیل، تاسیساتی که دزدی در آن رخ داده است توسط اپراتور پیرسون، اداره فرودگاه‌های تورنتو بزرگ (GTAA) مدیریت نمی‌شود و سارقان به بخش عمومی انبار مملو از طلا که خارج از تدابیر امنیتی پلیس قرار داشته است، دسترسی داشته اند.

به گفته ی پاتریک استراو، مدیر اجرایی انجمن امنیت کانادا، در چنین مکان هایی با وجود نبود نظارت مستقیم پلیس، تدابیر امنیتی شدیدی وجود دارد.

وی گفت، در مواردی مشابه نه تنها حفاظت فیزیکی، بلکه تمام مراحل مربوط به آنچه در تحویل و انبار محموله های ارزشمند است ثبت می شود. از زمانی که از هواپیما خارج می‌شود، در انبار قرار می‌گیرد و تا موقعی که تحویل داده می‌شود. و اگر کسی در این مرکز کار می‌کند یا مجاز به حضور در آن مکان است، در سرقت مشارکت داشته باشد انجام آن خیلی راحت‌تر است.

استراو گفت، من معتقدم کالاهای به سرقت رفته خارج از انتاریو و شاید حتی خارج از کانادا در یک کشتی باری که از بندر مونترال یا هلیفاکس راهی اروپا یا آفریقا است، قرار گرفته است. در تورنتو سالانه ده‌ها میلیون دلار خودروهای لوکس دزدیده می‌شوند و از طریق بندر مونترال یا هلیفاکس به آفریقا، اروپای شرقی و خاورمیانه ارسال می‌شوند.

Call Now Button