از هر ۱۰ کانادایی، ۹ نفر تمایل دارند چهار روز در هفته کار کنند

مطالعات اخیر نشان می دهند، اکثریت کانادایی‌های شاغل تمایل دارند چهار روز در هفته کار کنند، به طوری که ۹۳ درصد از افراد نسبت به آن ابراز علاقه کرده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، ۵۷ درصد از کانادایی‌ها این مورد را جزو سه مزیت برتر شغلی خود می دانند، مزایای دیگر بیمه (۵۲ درصد) و منعطف بودن ساعات کاری (۴۷ درصد) در رتبه های بعدی قرار دارند.

مهمترین دلایل تمایل به روزهای کاری کمتر در طول هفته شامل، بهبود تعادل بین کار و زندگی، کاهش خطر فرسودگی شغلی، خستگی و استرس است.

شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند، نمی‌خواهند بیشتر از ۳۶ ساعت در هفته کار کنند و بسیاری از شرکت‌کنندگان مایلند همچنان هشت ساعت در روز کار کنند، اما آخر هفته سه روز تعطیل باشند.

۸ درصد از پاسخ‌دهندگان با ۴۰ ساعت کار در هفته موافق بودند و بیشتر کسانی که می‌خواستند ساعات کاری کمتری داشته باشند گفتند که حاضر به کاهش حقوق‌شان حتی اگر ۱۰ درصد باشد نیز نیستند.

از هر ۱۰ کانادایی شرکت کننده در نظرسنجی، با وجود تمایل به کاهش ساعت کاری، حداقل هشت نفر به ویژه کارکنان جوان تر، درباره این مسئله نگرانند.

۴۸ درصد نگران کاهش دستمزدشان، و بیش از یک سوم نیز نگران این بودند که در نهایت ساعات کاری بیشتری داشته باشند و ۲۹ درصد گفتند فکر می‌کنند احتمالا بدون اینکه دستمزد اضافی دریافت کنند، اضافه کاری خواهند کرد.

زنان اندکی بیشتر از مردان بابت کاهش دستمزد و ساعات کاری طولانی‌تر نگران بودند.

ساکنان بریتیش کلمبیا معتقدند اولویت اصلی کار در یک شرکت بیمه است.  افزایش روزهای تعطیل در هفته در انتاریو بیشترین طرفدار را داشت. این استان تنها استانی بود که تعطیلات بیشتر را در اولویت قرار داد.

بیش از نیمی از افراد شاغل آلبرتا (۵۶ درصد) و بریتیش کلمبیا (۵۰ درصد) گفتند، ایجاد تعادل بین کار و زندگی، اصلي‌ترين انگیزه‌ برای تمایل به چهار روز کار در هفته است.

داشتن وقت آزاد بیشتر (۷۱ درصد)، رسیدگی به امور شخصی (۶۵ درصد) و انجام کارهای خانه (۵۹ درصد) نیز از جمله دلایل دیگری بود که کانادایی‌ها برای تمایل به روزهای هفته کاری کمتر اعلام کردند. فعالیت در کار دیگر و تمرکز بر توسعه شغلی هم از دیگر عوامل مطرح شده بودند.

Call Now Button