در سه ماه اول سال ٢٠٢٣ نزدیک ۶۰۰ نفر در بریتیش کلمبیا، بر اثر مصرف مواد مخدر سمی جان باخته اند

خدمات پزشکی قانونی اعلام کرد، در سه ماه اول سال ٢٠٢٣ نزدیک ۶۰۰ نفر در بریتیش کلمبیا، بر اثر مصرف مواد مخدر سمی جان باخته اند. ٧١ درصد از این افراد، در رده سنی ٣٠ تا ٥٩ سال و ٧٧ درصد آنها مرد بوده‌اند.

از زمان اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در سال ٢٠١٦ در مورد این بحران، تعداد ٥٩٦ مرگ و میر ثبت شده در این استان، دومین رکورد ثبت شده در ماه‌های ژانویه تا فوریه است. در مدت مشابه سال گذشته، ٥٩٩ نفر جان خود را از دست دادند.

خدمات پزشکی قانونی می‌گوید، مسمومیت با مخدرهای سمی همچنان عامل اصلی مرگ‌های غیرطبیعی در بریتیش کلمبیا بوده و بیش از مجموع قتل‌ها، خودکشی‌ها، حوادث وسایل نقلیه موتوری، غرق‌شدگی و مرگ‌های ناشی از آتش‌سوزی، جان افراد را گرفته است.

جنیفر وایتساید، وزیر بهداشت روانی و اعتیاد گفت: بحران مصرف مواد مخدر سمی خانواده‌ها و جوامع را در سراسر استان ویران می‌کند. من بر تعهد خود برای انجام هر کاری برای تغییر این روند و پایان دادن به این وضعیت اضطراری بهداشت عمومی، پایبند هستم.

وی تأکید کرد، بودجه سال ٢٠٢٣ استان شامل بیش از یک میلیارد دلار برای بهبود حوزه سلامت روان و خدمات اعتیاد، از جمله ایجاد تخت‌های جدید درمانی است.

ونکوور، ساری و ویکتوریا بزرگ بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از مسمومیت با مواد مخدر در این استان را ثبت کرده‌اند.

Call Now Button