تیم UVic از SFU، یک میلیون دلار برای راه حل های آب و هوایی در جوامع دوردست بریتیش کلمبیا دریافت می کند

تیمی از SFU، دانشگاه ویکتوریا (UVic) و سازمان‌های شریک، به عنوان بخشی از خدمات به جوامع روستایی و دورافتاده: پروژه راه‌حل‌های انعطاف‌پذیر آب و هوایی مبتنی بر مکان، یک میلیون دلار برای مطالعه راه‌حل‌های اقلیمی برای جوامع روستایی، دورافتاده و بومی در بریتیش کلمبیا دریافت خواهند کرد.

در زمانی که جهان با اثرات نامطلوب تغییرات آب و هوایی مواجه است، این پروژه به بررسی چگونگی تأثیرگذاری بر جوامع روستایی و بومی و آنچه برای شکوفایی نیاز دارند، خواهد پرداخت.

این پروژه 1 میلیون دلاری، چهار ساله، توسط تیم بین رشته ای که شامل محققانی از دانشگاه Waterloo و دانشگاه Washington نیز می شود، انجام خواهد شد. آنها همچنین با نمایندگان شورای مسکن و زیرساخت ملل متحد، BC Housing و Technical Safety BC همکاری خواهند کرد.

Nancy Olewiler محقق اصلی، استاد سیاست عمومی در SFUگفت: تمرکز این پروژه بر آماده‌سازی جوامع، مردم و اقتصادها برای تأثیرات آب و هوایی آینده است.

تیم Olewiler شامل Maya Gislason از دانشکده علوم بهداشتی SFU، پروفسور David Bristow و Andrew Pape Salmon از دپارتمان مهندسی عمران UVic است.

Olewiler خاطرنشان کرد، در حالی که مردم ساکن در مناطق شهری اثرات تغییرات آب و هوایی را در امواج گرما و باران شدید احساس می کنند، همتایان دورافتاده و روستایی آنها با خطرات مختلفی از جمله آتش سوزی، سیل و رانش زمین روبرو هستند.

هدف این پروژه توانمندسازی این جوامع محروم و ارائه راه هایی برای ایجاد مسکن بهتر و بهبود اقدامات ایمنی در مواجهه با تغییرات آب و هوایی است.

در طول چهار سال آینده، هدف این تیم ادغام دانش سنتی مبتنی بر مکان یا علوم بومی با تحقیقات دانشگاهی است، تا چارچوبی برای تغییر در سیاست مسکن و مقررات ایمنی برای ایمنی فنی در ساختمان‌ها طراحی کند که می‌تواند به کمک کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و خطرات مرتبط با تغییرات آب و هوایی برای این جوامع برود.

Bristow اضافه کرد، برای دستیابی به موفقیت پروژه، جفت کردن دانش فنی از سازمان های شریک با دانش محلی در میان جوامع روستایی، دورافتاده و بومی ضروری است.

Michael Sadler مدیر اجرایی شورای مسکن و زیرساخت First Nations گفت: ما می دانیم که باید به Nations کمک کنیم تا مسکنی مقاوم و پاسخگو در برابر تغییرات آب و هوایی ایجاد کنند. این انعطاف پذیری برای مردم بومی تازگی ندارد. ما از زمان‌های بسیار قدیم سازنده‌های متخصص بوده‌ایم و راه‌حل‌های فناوری پیشرفته‌ای را برای مکان‌ها و اقلیم مربوطه خود ساخته‌ایم.

این تیم در ماه می میزبان یک کارگاه آموزشی برای First Nations در مناطق روستایی و دورافتاده خواهد بود تا اهداف تحقیقاتی را به جامعه معرفی کند و علایق مشترک را کشف کند و به توسعه شرکای جامعه کمک کند.

Call Now Button