پرت شدن حواس راننده، یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در تصادفات رانندگی در بریتیش کلمبیا

اطلاعات منتشر شده توسط شرکت بیمه HelloSafe نشان داد، در سال ۲۰۲۱ در بریتیش کلمبیا، به دلیل پرت شدن حواس در زمان رانندگی، ۸۶ نفر جان خود را در نتیجه تصادفات از دست دادند که حدود یک چهارم از کل ۳۴۸ مورد مرگ ثبت شده در سراسر کانادا بود.

این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۰ با ۶۲ مورد مرگ و میر ناشی از حواس پرتی در رانندگی حدود ۳۸ درصد افزایش داشته است.

بنابر تعریف شرکت HelloSafe ، هر اقدامی که توجه راننده را از جاده دور کند از جمله ارسال و دریافت پیامک یا ایمیل، کار با GPS، تماشای فیلم، مطالعه، نظافت شخصی و خوردن یا نوشیدن باعث حواس‌پرتی راننده شده و می‌تواند رانندگان، مسافران، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را در معرض خطر قرار دهد.

این شرکت گفت، حواس پرتی رانندگان از سال ۲۰۱۹ تاکنون روندی صعودی داشته است. آخرین داده‌ها نشان می‌دهد ۲۹.۱۵ درصد از تصادفات مرگبار بریتیش کلمبیا مربوط به رانندگی با حواس‌پرت بوده و در مقایسه با ۲۵.۰۸ درصد در سال ۲۰۱۹ افزایش داشته است.

این گزارش نشان داد، تمام استان‌ها قوانینی برای مجازات رانندگی با حواس‌پرت دارند. اما این تخلف در بریتیش کلمبیا یکی از سخت‌ترین مجازات‌ها در سراسر کشور را دارد. رانندگان حواس‌پرت در بریتیش کلمبیا با جریمه ۵۴۳ دلاری و چهار امتیاز منفی در سابقه‌شان مواجه می‌شوند.

همچنین تکرار این تخلف در طول یک سال می‌تواند بین ۳ تا ۱۲ ماه محرومیت از رانندگی را برای راننده به همراه داشته باشد.

Call Now Button