کشف دوربین های مخفی در حمام های یک اقامتگاه تفریحی در بریتیش کلمبیا

جیمی گلادمن و 12 نفر از دوستانش برای تولد 30 سالگی اش یک اقامتگاهAirbnb در گیبسونز بریتیش کلمبیا اجاره کردند تا جشن بگیرند، اما یکی از اعضای این گروه متوجه وجود دوربین مخفی در حمام این اقامتگاه شد.

او قبلا یک ویدیوی آنلاین در مورد وجود دوربین های مخفی در اقامتگاه های اجاره ای دیده بود و تصمیم گرفته بود آن را چک کند که در هر دو حمام یک دوربین پیدا کرد که در یک پریز برق شکسته رو به دوش پنهان شده بودند.

گلادمن می گوید: ترس ما از این بود که قرار است با این فیلم ها چه کنند؟

آنها این موضوع را به پلیس گزارش کردند و چند هفته بعد پلیس با آنها تماس گرفت و گفت خانه مورد بازرسی قرار گرفته و دوربین های پیدا شده برای بررسی به مرکز پلیس فرستاده شده اند.

شرکت Airbnb گفت، اقامتگاه  مورد نظر به حالت تعلیق درآمده و هزینه مهمانان را به آنها بازپرداخت کرد.

بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت این شرکت، قرار دادن دوربین در حمام و اتاق خواب ممنوع است و وجود هرگونه دوربین در ملک باید به اطلاع مهمان رسیده باشد.

کارشناسان می گویند، با پیشرفت تکنولوژی، مخفی کردن دوربین‌ ها آسانتر شده و فناوری دوربین و فیلم ‌برداری به گونه‌ای پیچیده‌ شده که امکان تولید دوربین های کوچک و انتقال اطلاعات از راه دور را فراهم است. همچنین تشخیص اینکه چه کسی دوربین را اولین بار در آنجا قرار داده است، دشوارتر شده است.

بر اساس بند 162 قانون جزا، اگر فردی به طور مخفیانه شخص دیگری را نگاه کند یا از او فیلم بگیرد و فرد مورد نظر از حضور دوربین خبر نداشته باشد، به جرم انحراف جنسی متهم خواهد شد.

Call Now Button