رونمایی از لوگوی جدید توییتر

لیندا یاکارینو، مدیرعامل شبکه اجتماعی توییتر، لوگو جدید این پلتفرم را رونمایی کرد. یک حرف X سفید روی پس‌زمینه مشکی که جایگزین پرنده آبی معروف توییتر خواهد شد.

ماسک روز یکشنبه از 149 میلیون دنبال‌کننده‌اش خواسته بود، درباره لوگوی جدیدی که در بالای فید توییتر خود سنجاق کرده و تغییر رنگ لوگو از آبی به سیاه، نظر دهند.

پیش از این ایلان ماسک، مالک توییتر از قصدش برای حذف نشان پرنده که نماد این شرکت است خبر داده بود.

او در سخنانی در اسپیس توییتر گفت، این تغییر باید خیلی وقت پیش رخ می‌داد.

پرنده آبی‌رنگ توییتر به عنوان نماد این شبکه اجتماعی شهرت بین‌المللی دارد. لوگوی اصلی توییتر در سال 2012 توسط یک تیم سه نفره طراحی شد.

ماسک همچنین اعلام کرد، از این پس توئیت‌ها و پست‌ها (x’s) نامیده می‌شوند.

مفهوم «X» از اپلیکیشن وی‌چت الگوبرداری شده است، برنامه ای که به کاربران اجازه می‌دهد چندین فعالیت، از پیام‌رسانی، سفارش تاکسی تا پرداخت قبوض را انجام دهند.

از صبح دوشنبه، نسخه دسکتاپ توییتر، از لوگوی جدید به جای نماد پرنده استفاده کرده و حساب رسمی توییتر نیز به نام تجاری «X» تغییر یافته است.

تحلیلگران هشدار می دهند، با توجه به دورنمای رقابتی و ظهور رقیب توییتر به نام «تردز» که توسط «متا»، شرکت فیسبوک راه‌اندازی شده، توئیتر آسیب مالی شدیدی خواهد دید و تغییر نام تجاری، بسیار خطرناک است. چرا که با «X»، ماسک اساساً رقابتی را که اکنون در جریان است، از نو شروع می‌کند.

تصمیم ماه گذشته ماسک برای محدود کردن تعداد توییت‌های مورد مشاهده کاربران در طول روز هم با انتقادهایی همراه شد.

Call Now Button