طعم هایی از افغانستان و ایران در نورث ونکوور

در مرکز Central Lonsdale در نورث ونکوور، رستورانی به نام مهمان وجود دارد.

این مکان فراتر از رستوران بودن، قصد دارد فرهنگ های مختلف را از طریق غذاهای افغانستانی و ایرانی به هم نزدیک کند.

علیرضا حیدری، موسس این رستوران، اصالتاً اهل افغانستان و در سال 2009 وارد کانادا شده است.

او در تهران به دنیا آمد و بزرگ شد. پس از نقل مکان به نورث ونکوور، ابتدا در رستوران‌های ایرانی مختلف کار کرد، زیرا همیشه هدف او باز کردن یک رستوران و معرفی غذاهای افغانستانی به جامعه محلی بود. وی در سال 2014 کسب‌وکار خود را در Lonsdale Ave افتتاح کرد.

او می‌خواست ترکیبی از غذاهای مدیترانه‌ای را با استفاده از تجربه‌اش در مورد غذاهای ایرانی و افغانستانی ارائه دهد.

او گفت: من اهل آن کشورها هستم، بنابراین تجربه این نوع غذاها را دارم. اکثر غذاهای اصلی ما از این دو کشور هستند. غذاهای افغانستانی بسیار محبوب هستند، مانند قابلی پولو یا چوپان کباب نیز در این رستوران سرو می شوند.

حیدری در مورد اهمیت نام رستوران و ارتباط آن با رسالت رستوران گفت، انتخاب این نام نشان می دهد مشتریان ما همیشه مهمانان ویژه هستند.

حیدری توضیح داد، از آنجایی که فرهنگ های متنوع در کانادا همزیستی دارند، افراد خاورمیانه این فرصت را دارند که غذاهای خود را به دیگران معرفی کنند.

اکنون شاهد آشنایی مردم از ملل مختلف با غذاهای ایرانی هستیم. به عنوان مثال، کباب ها محبوبیت گسترده ای در میان بسیاری از فرهنگ ها به دست آورده اند. در طول 15 سال گذشته که در کانادا بودم، علاقه فزاینده ای در میان مردم به غذاهای خاورمیانه مشاهده کردم.

در کانادا، مردم برای امتحان غذاهای مختلف آماده هستند. هر رستورانی پذیرای فرهنگ‌های مختلف است.

وی گفت، تأثیر آن بر جامعه محلی نیز قابل توجه است.

ما مشتریانی داشته ایم که برای مدت طولانی در کانادا اقامت داشته اند. غذاهای ایرانی مخصوصاً کوبیده ما را امتحان کردند و بیان کردند، خاطرات 30 سال پیش زمانی که در تهران زندگی می کردند را زنده می کند.

حمایت محلی حیدری را به فکر افزودن غذاهای جدید به منو واداشته است. مردم زیادی هستند که علاقه دارند غذاهای افغانستانی را امتحان کنند.

اداره یک تجارت مواد غذایی همیشه کمی سخت است. وقتی مردم کیفیت را می بینند، برمی گردند و غذاهای جدید می خواهند. من می خواهم غذاهای سنتی افغانستانی مانند آشاک و مانتو را که مردم درخواست می کنند اضافه کنم.

حیدری گفت، با وجود بسیاری از جمعیت افغانستان که در ونکوور زندگی می کنند، مهمان تنها رستوران در نورث ونکوور است که غذاهای افغانستانی سرو می کند.

در آگوست 2021، هزاران پناهجوی افغان به دنبال تسلط طالبان بر این کشور وارد کانادا شدند.

بر اساس گزارش اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، در دو سال گذشته، کانادا پذیرای 36000 افغان بوده است. هدف اتاوا پذیرش 40000 پناهجوی افغان تا پایان سال 2023 است.

تقریباً همه افغان های کانادایی در شهرهای بزرگ مانند تورنتو، مونترال و ونکوور زندگی می کنند. با این حال، طبق نتایج جستجو در Uber EATS، تنها حدود 13 رستوران افغانستانی در ونکوور بریتیش کلمبیا وجود دارد.

Call Now Button