واکنش رسانه های کانادایی به ممنوعیت نمایش اخبار در متا

رسانه های خبری کانادا امید خود بر لغو ممنوعیت نمایش اخبار کانادا در متا را از دست نداده اند، اما در عین حال تلاش می کنند، مخاطبان را مستقیماً به سمت خود بکشانند.

متا در واکنش به قانون جدید اخبار آنلاین کانادا، اقدام به مسدود کردن اخبار کانادا در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود یعنی فیسبوک و اینستاگرام کرد.

این قانون شرکت هایی مانند متا و گوگل را ملزم می کند، برای نشر محتوای خبری در پلتفرم های خود، به رسانه ها پول پرداخت کنند.

پس از آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا که باعث شد ده‌ها هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شوند، دفتر وزیر میراث، ممنوعیت خبری در فیسبوک و اینستاگرام را بی مسئولیتی و بی ملاحظگی این شرکت خواند و از متا خواست انتشار اخبار در فیسبوک را به حالت قبل بازگرداند.

سی بی سی نیوز نیز از دفتر ناظر بر رقابت کانادا خواست، تصمیم متا برای مسدود کردن اخبار کانادا را بررسی کند.

پل دیگان، رئیس و مدیر عامل News Media Canada که نماینده 570 ناشر اخبار در سراسر کشور است، می گوید، حتما راه حلی قابل اجرا برای این مشکل وجود خواهد داشت.
در حال حاضر مخاطبان کانادایی برای دسترسی به اخبار باید مستقیماً به سایت های خبری مراجعه کرده یا از اپلیکیشن خبری استفاده کنند.

مایکل گیست، استاد حقوق دانشگاه اتاوا در مخالفت با تصمیم دولت گفت: با این تصمیم ترافیک به سمت سایت های خبری افزایش یافته و رسانه ها از این موضوع استقبال می کنند. اما اگر کانادا می خواهد از شرکت‌های بزرگ رسانه اجتماعی جهان پول دریافت کند، باید از آنها مالیات بگیرد، نه اینکه بابت پست شدن هر لینک، هزینه‌ دریافت کند.

وی گفت، راه برگشتی برای فیسبوک و رسانه های خبری کانادا وجود ندارد، مگر اینکه دولت این قانون را لغو کند که احتمال آن کم است.

فیسبوک نقش مهمی در انتشار اخبار رسانه ها دارد اما رسانه ها باید از این اتفاق درس گرفته و فقط به یک رسانه اجتماعی متکی نباشند. آنها باید مخاطبان را به سمت سایت و اپلیکیشن خود هدایت کنند تا بتوانند ارتباط خود با آنها را حفظ کنند.

Call Now Button