کارشناسان می گویند، دفاتر کار پس از همه‌گیری واقعاً باعث حواس‌پرتی هستند‌

اگر می‌بینید کار کردن در دفاتر کار، اکنون حواس‌تان را پرت‌تر می‌کند، تنها نیستید.

کارشناسان می گویند، از زمان شروع همه گیری در اوایل سال 2020، نه تنها محل کار تغییر کرده است، بلکه مغز ما نیز تغییر کرده است. بسیاری از کارمندان در محیط‌های اداری ای احساس ناراحتی می‌کنند که زمانی احساس می‌کردند خانه دومشان است.

Veronica Galván دانشیار علوم روانشناسی در دانشگاه سن دیگو می‌گوید: ممکن است آستانه حواس‌پرتی تغییر کرده باشد، زیرا همه‌گیری چند سال طول کشید، و ما به محیطی که ساکت‌تر است و کنترل بیشتری روی آن داریم عادت کردیم. بازگشت به موقعیتی کاملاً متفاوت می‌تواند آزاردهنده باشد.

در طول دوره همه‌گیری، ماهیت کار به گونه‌ای تغییر کرده است که ممکن است باعث حواس‌پرتی بیشتر در دفاتر کار شود. با تبدیل شدن جلسات مجازی به یک کار نرمال، بسیاری از کارمندان به ویژه آنهایی که در یک فضای اداری باز کار می کنند، در معرض مکالمات یک طرفه بیشتری قرار می گیرند، که تحقیقات انجام شده توسط دکتر Galván نشان می دهد، می تواند تمرکز را دشوارتر کند.

او در سال 2013 مطالعه‌ای را رهبری کرد که نشان داد، هنگام شنیدن صدای کسی که با تلفن همراه صحبت می‌کند، توجه تماشاگران به یک کار دشوارتر از زمانی است که دو نفر در حال مکالمه حضوری هستند. در طول مطالعه، از شرکت کنندگان خواسته شد تا یک کار را انجام دهند، و عمداً آنها در معرض یکی از دو نوع مکالمه قرار دادند.

دکتر Galván می‌گوید: چیزی که ما دریافتیم این است که مردم از مکالمه تلفن همراه بیشتر آزار می بینند. هر دو گروه از شرکت کنندگان حواسشان پرت شد، اما مکالمه تلفن همراه در جلب توجه مردم کار بهتری انجام داد.

دکتر Galván حدس می‌زند، سر و صدای متناوب و غیرقابل پیش‌بینی، جزئیات از دست رفته و زمینه غیرقابل توضیح مکالمه تلفن همراه باعث می شود بیشتر حواس پرت‌ شود. با تبدیل شدن جلسات از راه دور به یک هنجار در بسیاری از محل‌های کاری پس از همه‌گیری، بیش از هر زمان دیگری این حواس‌پرتی وجود دارد.

عامل مهم دیگری که باعث ایجاد درجه خاصی از ناراحتی در بین بسیاری از کارکنان اداری می شود، از دست دادن کنترل بر محیط است. دکتر Galván به یک مطالعه اشاره می کند که نشان داد، عدم کنترل بر محیط مستقیماً با اضطراب مرتبط است. او توضیح می‌دهد نه تنها کارمندان معمولاً کنترل کمتری بر محل کار خود نسبت به خانه‌هایشان دارند، بلکه بسیاری نیز مجبورند برخلاف میل خود به دفتر بازگردند.

Gleb Tsipursky مدیر اجرایی کار هیبریدی می‌گوید: آرامش و کنترلی که توسط دفاتر خانگی فراهم می‌شود، مغز ما را برای عملکرد بهینه در محیط‌های ساکت‌تر تنظیم کرده است. این سازگاری با سکوت و صداهای جزئی محیط در خانه، مقابله با محرک های شنیداری قوی تر و متنوع تر در محیط های اداری سنتی را برای ما چالش برانگیزتر کرده است.

دکتر Tsipursky به آمارهای اخیر اشاره می کند که نشان می دهد، سال 2022 و سه ماهه اول 2023 طولانی ترین دوره کاهش بهره وری کارگران در ایالات متحده در 75 سال گذشته بوده است.

او می‌گوید: این بیماری همه‌گیر کارمندان را نسبت به سر و صدا حساس، و صداهای زمانی آشنای دفتر مانند زنگ تلفن، پچ پچ ها و صدای صفحه‌کلیدها به موانع مهمی برای تمرکز تبدیل کرده است.

دکتر Tsipursky کارفرمایان را تشویق می کند روی پانل های آکوستیک و سایر ابزارهای پوشش صدا سرمایه گذاری کنند. کارمندان نیز می توانند به طور مشابه روی یک هدفون حذف نویز سرمایه گذاری کنند که به کاهش حواس پرتی کمک کند.

Call Now Button