خط اتوبوس سریع BRT از نورث شور به متروتاون به درخواست شهرداری Burnaby با الویت راه اندازی خواهد شد

از 9 مسیر اتوبوس سریع (BRT) پیشنهاد شده توسط TransLink، چهار مسیر وجود دارد که مستقیماً از شهر Burnaby عبور می کند.

کارمندان شهرداری Burnaby به شورای شهر Burnaby توصیه کرد، دولت شهرداری باید تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار دهد، مسیر پیشنهادی BRT بین North Shore و Metrotown Station از طریق Ironworkers Memorial Bridge.

کارکنان شهرداری از شورای شهر می‌خواهند از درخواست رسمی شهرداری به TransLink برای اولویت‌بندی مسیر North Shore-Metrotown ، BRT به عنوان یکی از مسیرهای اولیه در اولویت‌های 10 ساله برای توسعه خدمات، بین سال‌های 2025 و 2035 حمایت کند.

TransLink یک مسیر BRT را پیش بینی کرده است که Park Royal در West Vancouver ، Lower Lonsdale در North Vancouver City ، Phibbs Exchange در North Vancouver District ، Brentwood Town Centre ، BC Institute of Technology (BCIT) و Metrotown را به هم متصل می کند.

در داخل Burnaby ، BRT در قسمت کوتاهی از خیابان Hastings حرکت می‌کند، سپس در امتداد Boundary Road، Halifax Street، و Willingdon Avenueبه مسیر خود ادامه می دهد.

اما بر اساس گزارش کارکنان شهرداری، دستیابی به چنین خطوطی که فقط برای اتوبوس‌ها استفاده می‌شوند، به‌ویژه برای بخش خیابان Hastings بین Boundary Road و Willingdon Street چالش‌برانگیز است، به همین دلیل مسیر جایگزینی را پیشنهاد کرده اند.

علاوه بر این، به گفته کارکنان شهرداری، ارزیابی اجرای سریع و آسان TransLink از مسیرهای BRT نشان می‌دهد تنها 20 درصد از کریدور بین Park Royal و Metrotown می‌تواند بدون از دست دادن خطوط وسایل نقلیه و پارکینگ ها در خیابان،BRT را در خود جای دهد.

در حال حاضر، TransLink یک مسیر BRT را در خیابان Hastings پیش بینی می کند که توسط دو مسیر جداگانه در Burnaby همپوشانی دارد و به طور موثر سرمایه گذاری در زیرساخت های خیابان را به اشتراک می گذارد.

در اوایل این ماه، شورای شهر ونکوور حمایت رسمی خود را از TransLink برای “اجرای فوری” بهبود سرعت اتوبوس و قابلیت اطمینان در امتداد خیابان Hastings اعلام کرد، اما به طور مستقیم به BRT اشاره نکرد.

در گزارش کارکنان شهرداری آمده است: بررسی‌های فنی انجام‌شده توسط TransLink از راهروهای BRT نشان داد که کریدور Metrotown – Park Royal بهترین نتیجه منطقه‌ای را از نظر سفر روزانه و دومین در منطقه برای دسترسی به اشتغال ایجاد می‌کند.

به گفته کارکنان شهرداری، TransLink تخمین می‌زند تعداد مسافران در مسیر Metrotown-Park Royal BRT تا سال 2035 به 55000 نفر در روز خواهد رسید. این معادل با مسافران B-Line 99 قبل از همه‌گیری 2019 خواهد بود.

هر دو مؤلفه BRT و مطالعه دقیق ترانزیت سریع ریلی نیز قبلاً به طور گسترده توسط شوراهای شهر Burnaby، ناحیه نورث ونکوور، شهرداری نورث ونکوور و منطقه وست ونکوور به عنوان بخشی از فرآیند برنامه ریزی حمل و نقل 2050 و ابتکار North Shore Connects تأیید شده بودند.

انتظار می رود هفته آینده، شورای شهر Burnaby توصیه هایی را که توسط کارکنان شهرداری ارائه شده است، تصویب کند. از دولت‌های شهرداری در سراسر منطقه خواسته شده است تا حمایت خود را از پروژه‌های مختلف قبل از جلسه شورای شهرداران در اواخر اکتبر، زمانی که اولین دسته از پروژه‌های توسعه حمل‌ونقل عمومی TransLink تحت اولویت‌های 10 ساله از سال 2025 نهایی می‌شود، رسمی کنند.

Call Now Button