نکاتی برای راه‌اندازی یک کسب و کار در کانادا

کارآفرینان و متخصصان کسب‌وکار در کانادا فرصت‌های بی‌نظیری برای تاسیس تجارت خود در اختیار دارند که می توان از آن جمله به دسترسی به متخصصان کسب‌وکارهای مختلف و حمایت شرکت‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد. همچنین متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار می‌توانند با ارائه یک طرح تجاری مناسب فرصت اخذ اقامت دائم کانادا را داشته باشند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با نکاتی که در راه اندازی کسب و کار در کانادا اهمیت دارند، آشنا شوید.

ارزش خود را درک کنید

اگر قصد دارید کسب و کاری را در کانادا راه اندازی کنید، باید زمانی را که صرف این کار می‌شود در نظر بگیرید. این یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که می‌تواند در فرآیند قیمت‌گذاری به شما کمک کند. بسیاری از کارآفرینان تازه‌وارد برای محاسبه قیمت، هزینه مواد خام و سایر هزینه‌های اضافی را جمع و حاشیه سود را به آن اضافه می‌کنند. اما شما باید زمان و تخصصی که صرف خدمات یا محصول خود کرده‌اید را نیز در نظر بگیرید. ارزش کار خود را بدانید و آن را هم لحاظ کنید.

بر یادگیری و آموزش، سرمایه‌گذاری کنید

به عنوان یک کارآفرین تازه‌وارد، باید هنگام راه‌اندازی کسب و کار در کانادا چیزهای زیادی یاد بگیرید تا بر مهارت‌هایی که برای گسترش کسب‌وکار خود نیاز دارید تسلط پیدا کنید. این مهارت‌ها عبارتند از بازاریابی، شبکه‌سازی، مهارت‌های مذاکره یا فروش. بهتر است در کارگاه‌های آموزشی ثبت‌نام کنید یا از کتاب‌هایی استفاده کنید که بر پیشرفت فردی تمرکز دارند. ارتقای مداوم دانش تضمین می‌کند شما از جدیدترین ابزارها و فناوری‌های مورد نیاز برای موفقیت کسب‌وکار خود آگاه هستید.

محدودیت‌های خود را بشناسید و از دیگران کمک بگیرید

شما نمی توانید در تمام جنبه‌های اداره یک کسب و کار موفق تخصص داشته باشید. شما باید نقاط قوت و محدودیت‌های خود را بشناسید و انرژی‌ خود را بر حوزه‌هایی متمرکز کنید که در آنها تخصص دارید. اگر برای امور مختلف، افراد متخصص استخدام کنید کسب‌وکارتان موفق‌تر خواهد بود.

از سرمایه‌گذاری مجدد، درست استفاده کنید

سرمایه‌گذاری مجدد به معنی دریافت سود از سود است. به عبارت دیگر، سرمایه‌گذاری مجدد سودی است که هم به اصل پول سرمایه‌گذار و هم به سودهای آن تعلق می‌گیرد. یکی از اشتباهات بسیاری از کارآفرینان این است که تمام سود خود را دوباره در کسب‌وکار سرمایه‌گذاری می‌کنند و فکر می‌کنند سودشان در طول زمان چند برابر خواهد شد. سعی کنید همیشه حقوق خود را در نظر بگیرید و آن را با استانداردهای صنعت تطبیق دهید. این کار امنیت مالی شما را تضمین می‌کند.

خودتان را به چالش بکشید

اگر قصد راه اندازی کسب و کار در کانادا را دارید، باید ضمن تعیین اهداف خاص خود واقع‌بین باشید. بیزینس پلن شما باید شامل اهداف گام به گام باشد که باعث افزایش تخصص شما و رشد کسب و کار می‌شود. این کار به شما امکان می‌دهد خود و تیمتان را به چالش بکشید و پیروزی‌های کوچک را جشن بگیرید. به خاطر داشته باشید نباید برای بیزینس‌تان اهداف دست نیافتنی تعیین کنید، این کار ممکن است کارمندانتان را بی‌انگیزه کند. و البته بهتر است انعطاف‌پذیری را در اهداف خود حفظ کنید تا بتوانید آنها را بر اساس عملکرد گذشته بازبینی کنید.

شکایات و انتقادات را جدی بگیرید

بازخورد مشتری در ابتدای مسیر راه‌اندازی کسب و کار، منبع بسیار ارزشمندی است. برخی از این شکایات و انتقادات می‌توانند دردناک باشند، اما نقاط ضعف بیزینس‌ را به شما نشان می‌دهند تا بتوانید زمینه بهبود محصولات خود را برای مخاطبان کانادایی فراهم کنید. سعی کنید از بازخوردهایی که از مشتریان خود می‌گیرید درست استفاده کنید.

ذهن خود را باز نگه دارید

راه اندازی کسب‌وکار در کانادا فراز و نشیب‌های زیادی دارد، نباید اجازه دهید شکست، شما را متوقف کند. کارآفرینان موفق سعی می‌کنند خودشان را با شرایط سازگار کنند، ذهن باز داشته باشند و از اشتباهات خود درس بگیرند. شما هم اگر حس کردید کسب و کارتان به اندازه کافی نتیجه‌بخش نیست، سعی کنید رویکرد متفاوتی انتخاب کنید.

Call Now Button