زن 113 ساله اهل Mount Pleasant در خانه خود درگذشت

Shige Mineshiba شهروند کانادا که 113 سال و 233 روز زندگی کرد و به طور غیررسمی پیرترین کانادایی زنده بود، در خانه خود در Mount Pleasant درگذشت.

Kyoko Mineshiba تنها فرزند وی که 82 سال دارد، راز زندگی طولانی او را، نوشیدن روزانه چای ماچا ارگانیک بدون آب گرم دانست. آنها در یک کاندو مشترک زندگی می کردند و برنامه روزمره آنها شامل رانندگی Kyoko به محله چینی ها برای خرید ماهی بود.

Kyoko گفت، ژن‌ خوب نیز ممکن است موثر باشد، Shige هفت خواهر و برادر داشت و دو خواهرش از 100 سال گذشته بودند، یکی به 109 و دیگری به 104.

او هرگز الکل ننوشید، هرگز سیگار نکشید، اما همیشه در کنار یک فرد سیگاری زندگی می‌کرد، همسرش Ichiro، که در سال 1985 یا 1986 در سن 85 سالگی درگذشت، و سپس Kyoko یک سیگاری دیگر که البته به دلیل قوانین کاندو در بیرون از خانه سیگار می کشید.

و اگرچه در شش ماه تا یک سال گذشته زوال عقل Shige قابل توجه بود، اما او حتی در دوران کووید-19 سالم بود.

Kyoko گفت، Shige در 18 مه 1909 در Toda در نزدیکی Nagoya ، استان Aichi ژاپن، در خانواده‌ای برنج‌کار به دنیا آمد.

تاریخ تولد و تاریخ مرگ او در وب‌سایت Gerontology Wiki همراه با دیگر افرادی که بیش از 110 سال عمر کرده اند، ذکر شده است. این وب‌سایت همچنین گفت، سن او در حال حاضر توسط گروه Gerontology تأیید نشده است.

Geronotology Wiki می گوید: او در زمان مرگ، مسن ترین فرد زنده شناخته شده در کانادا بود.

Shige از دبیرستان Sakuraka در Nagoya فارغ التحصیل شد، که در آن زمان برای دختران نادر بود. او دوست داشت معلم مهدکودک باشد. اما در سال 1931 ازدواج کرد.

Shige و Ichiro دختر برادر Ichiro یعنی Kyoko را پس از مرگ مادرش در شش ماهگی به فرزندی پذیرفتند. طبق گفته‌های Gerontology Wiki، در زمان زلزله بزرگ Kanto در سال 1923، Mineshiba به ایستگاه ناگویا رفت تا برای قربانیانی که از توکیو گریخته‌اند آشپزی کند.

قبل از جنگ جهانی دوم، شوهرش در کیوتو یک مغازه را اداره می کرد، اما پس از جنگ در تاسیسات رفاهی، شرکت های بیمه، بانک ها و گل فروشی ها کار کرد.

در اواخر دهه 1960، این زوج به کانادا مهاجرت کردند و به Kyoko در تورنتو پیوستند، جایی که او در آن زندگی و کار می کرد.

Kyoko گفت، Shige فوراً شغلی پیدا کرد، او پرستار بچه همسر پرکار یکی از مدیران یک شرکت تجاری بود.

آنها در سال 1979 به ونکوور نقل مکان کردند و Shige از سال 2013 با Kyoko زندگی می کرد.

او سه بار در روز از کارکنان مراقبت در منزل کمک دریافت می کرد. سرگرمی های او گلدوزی و بافندگی بود.

بر اساس Gerontology Wiki، پس از مرگ Cecile Klein در 13 ژانویه 2022، Shige به پیرترین فرد زنده شناخته شده در کانادا تبدیل شد. و پس از مرگ Yvonne Delorme-Martel در 7 آوریل 2022 وی آخرین فرد شناخته شده ساکن کانادا شد که در دهه 1900 متولد شده بود.

Call Now Button