اینها در معرض خطرترین محله های ونکوور در صورت وقوع زلزله هستند

زمین لرزه ویرانگر ترکیه بسیاری از کانادایی ها را به یاد زلزله بزرگ در ونکوور انداخت: زمین لرزه ای که پیش بینی می شود West Coast را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

مناطق خاصی از Lower Mainland در معرض خطر بالای زلزله قرار دارند و محله‌های خاصی در مترو ونکوور وجود دارند که در معرض خطر زیرساختی بیشتری نسبت به سایرین قرار دارند.

نقشه ای که توسط شهرداری ونکوور بر اساس یک زلزله شبیه سازی شده با بزرگی 7.4 ریشتر ایجاد شده است، نشان می دهد که در کدام مناطق ساختمان هایی وجود دارد که بیشتر در معرض آسیب های ناشی از زلزله هستند.

مناطقی که با رنگ های قرمز و نارنجی مشخص شده اند در معرض بیشترین خطر قرار دارند و مناطقی که با رنگ های سردتر مشخص شده اند کمتر در معرض آسیب شدید به ساختمان ها هستند.

سازه‌های اسکلت چوبی به‌اندازه ساختمان‌های بتنی محکم نیستند. با این حال، ساختمان‌های Kitsilano، West End و Strathcona به نظر می‌رسد در معرض خطر بیشتری برای آسیب باشند.

با این حال، مردم در ساوت ونکوور در معرض خطر کمتری برای آسیب ساختمان‌ها در طول زلزله هستند. با این حال، این نقشه تمام آسیب‌های احتمالی را در نظر نمی‌گیرد، و همه کسانی که در این منطقه زندگی می‌کنند باید بدون توجه به آن برای زلزله آماده باشند.

چگونه باید برای زلزله در ونکوور آماده شوم؟

چند کار وجود دارد که می توانید برای آماده سازی خود در برابر زلزله انجام دهید.

با آشنایی با همسایگان خود شروع کنید، انجام این کار به ایجاد جوامع مقاوم در برابر زلزله کمک می کند. در شرایط فاجعه، ممکن است لازم باشد برای کمک به همسایگان خود تکیه کنید یا برعکس.

همچنین، حتماً برنامه Alertable را دانلود کنید تا در موارد اضطراری محلی به روز بمانید.

با خانواده یا هم اتاقی‌هایتان برنامه‌ریزی کنید و یک مکان ملاقات در نزدیک‌ترین مرکز پشتیبانی بلایا تعیین کنید.

کیت ایمنی در برابر زلزله چیست؟

یک کیسه حمل و نقل با وسایل کافی برای حمایت از هر فرد در خانه خود برای چند روز آماده کنید. ممکن است از آب بطری، تنقلات، سوت، چراغ قوه، جعبه کمک‌های اولیه، داروها، لیوان‌ها و حتی پول نقد استفاده شود.

شهرداری ونکوور توصیه می کند، یک کیت اضطراری برای حیوان خانگی خود نیز نگه دارید.

هنگام زلزله و بعد از آن چه باید کرد؟

اگر بیرون هستید، بیرون بمانید و از هر درخت، ساختمان یا سیم برق دور شوید. اگر داخل هستید، زیر یک میز مخفی شوید. اگر میز تحریر وجود ندارد، در گوشه داخلی اتاق خم شوید و با بازوهای خود سر و گردن خود را بپوشانید.

پس از آن، مراقب استشمام بوی گاز، شیشه های شکسته و زباله ها و باز کردن پنجره ها و درها باشید.

به سمت ارتفاعات حرکت کنید. زمین‌لرزه‌های ونکوور احتمالاً با سونامی همراه هستند، بنابراین مطمئن شوید که از ساختمان خود خارج شده و اگر نزدیک به ساحل هستید، از آب دور شوید. برنامه اضطراری خود را دنبال کنید و قبل از رفتن به نزدیکترین مرکز پشتیبانی بلایای طبیعی خود در برابر هرگونه تهدید زیست محیطی هوشیار باشید.

Call Now Button