ثبت رکورد زودرس‌ترین تولد برای دوقلوهای نارس کانادایی، در اولین سال تولدشان

آدیا لالین و آدریال لوکا ناداراجا، دوقلوهای نارس کانادایی، که ۱۲۶ روز زودتر از موعد به دنبا آمده بودند و در بدو تولد شانس زنده ماندنشان صفر درصد بود، حالا اولین سال تولدشان را با ثبت دو رکورد جهانی در گینس جشن می‌گیرند.

این دختر و پسر در ۴ مارس ۲۰۲۲ در ۲۲ هفتگی در انتاریو به دنیا آمدند. و رکورد قبلی زودرس‌ترین تولد برای یک جفت دو قلو با ۱۲۵ روز زودتر از زمان تولد طبیع یرا شکستند.

همچنین آنها سبک‌ وزن‌ ترین دوقلوها در بدو تولد بودند. آدیا 330 گرم و آدریال 420 گرم وزن داشت.

شکینا راجندرام مادر دوقلو ها به رکوردهای جهانی گینس (GWR) گفت: زمانی که زایمان کردم، نوزادانم از تمام اقدامات حفظ حیات در بیمارستانی که من در آن بستری بودم محروم و تقریباً رها شدند تا بمیرند.

اما روز بعد به بیمارستانMount Sinai در تورنتو منتقل و در آنجا در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) بستری شدند.

بیمارستان به وی در مورد شانس بقای پایین دوقلوها در صورتی که قبل از هفته ۲۲ به دنیا بیایند، هشدار داده بود. در آن زمان، او ۲۱ هفته و شش روز از بارداری‌اش را گذرانده بود.

آنها نزدیک به شش ماه را در بیمارستان گذراندند، جایی که عوارض زیادی از جمله خونریزی مغزی، عفونت‌هایی که منجر به سپسیس شد، را تجربه کردند و هر دو پوست بسیار شکننده و نازکی داشتند.

اما پس از ۱۶۱ روز بستری در (NICU)، ابتدا آدیا و سپس برادرش از بیمارستان خارج شدند. آدریال از آن زمان تاکنون دو بار به دلیل عفونت و مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شده است، اما اکنون بهتر است و از خواهرش رشد بیشتری داشته است.

Call Now Button