اجرای طرح “مسافران قابل اعتماد” در فرودگاه های اصلی کانادا

دولت فدرال به منظور جلوگیری از هرج و مرجی که تابستان گذشته در فرودگاه های کشور وجود داشت، یک برنامه جدید را اجرا خواهد کرد که روند بررسی امنیتی مسافران در فرودگاه را ساده می کند.

از ماه آینده، مسافران واجد شرایط خطوط هوایی می‌توانند لپ‌تاپ، لوازم الکترونیکی و مایعات خود را در کیف دستی خود نگه دارند و اجازه خواهند داشت بدون درآوردن کفش‌ها، کمربندها و کاپشن‌های خود، از بازرسی ها عبور کنند.

عمر الغبره وزیر حمل و نقل گفت، تغییرات در بررسی امنیتی مسافران از سوی  اداره امنیت حمل و نقل هوایی کانادا (CATSA) در شش فرودگاه بین المللی کانادا اجرا می شود .

دولت گفت، سیستم جدید مسافر قابل اعتماد تا 21 جون راه اندازی و جایگزین برنامه  فعلی خواهد شد.

دارندگان کارتهای NEXUS و Global Entry  و همچنین اعضای فعال نیروهای مسلح کانادا و اعضای ارتش آمریکا واجد شرایط برنامه جدید خواهند بود.

خدمه خطوط هوایی کانادایی، کارکنان فرودگاه و خدمه هوایی بین‌المللی با یونیفرم با کارت شناسایی معتبر و همچنین نیروهای  پلیس RCMP نیز از دیگر مسافران واجد شرایط این برنامه خواهند بود.

برنامه Verified Traveler همچنین به کودکان زیر 17 سال و کانادایی های 75 سال و بالاتر اجازه می دهد تا در صورت رزرو همزمان شامل این برنامه شوند.

سرویس جدید در فرودگاه های اصلی کشور از جمله فرودگاه بین المللی تورنتو-پیرسون، فرودگاه بین المللی ونکوور، فرودگاه بین المللی ادمونتون، فرودگاه بین المللی کلگری، فرودگاه بین المللی وینیپگ و فرودگاه بین المللی مونترال-ترودو  اجرا خواهد شد.

Call Now Button