باربنهایمر، ترکیبی از فیلم‌های باربی و اوپنهایمر

اکران همزمان دو فیلم باربی و اوپنهایمر موضوع مورد بحث بسیاری از افراد در فضای مجازی بوده و باعث به وجود آمدن نام باربنهایمر شده است.

اول باربی را می‌بینید یا اوپنهایمر؟ این سوالی بود که اخیرا کاربران فضای مجازی مطرح می کنند. هنرمندی به نام «یوگنی متکویچ» از هوش مصنوعی کمک گرفت تاصحنه‌ها و بازیگران این دو فیلم را با هم ترکیب کند و مجموعه باربنهایمر را خلق کند.

فیلم باربی

باربی یکی از نوستالژیک‌ترین برندهای دنیا که طرفداران دوآتشه‌ی بسیاری دارد و بیش از ۶۵ سال است میلیاردها کودک در سراسر جهان را سرگرم کرده است.

این عروسک زیبا به عنوان یک زن توانا می‌توانست هر کاری که دوست دارد را در کسری از ثانیه انجام دهد. مثلا می‌توانست همزمان یک مهندس خلاق باشد و بعد لباس‌هایش را عوض کند و در یک چشم به هم زدن به دندان‌پزشک تبدیل شود. باربی می‌توانست هر تفریحی که دوست داشت را انجام دهد. مثلا لباس‌های گران قیمت اسکی را بپوشد به دل کوهستان‌های برفی بزند و بعد از چند دقیقه در قالب یک زن معمولی در کافه‌های شهر با دوستانش وقت بگذراند.

اما این عروسک‌ها به دلیل تصویر ایده‌آل و بی‌نقصی که از زن اروپایی ارائه دادند، باعث نارضایتی بسیاری از افراد از بدن و ظاهر طبیعی‌شان شده و باعث شد به عمل‌های زیبایی و آرایش‌های افراطی روی بیاورند.

این شرکت در چند سال اخیر تولیداتش را به زنان واقعی شبیه‌تر کرد و در کمپین‌های تبلیغاتی این باور را میان دختران جوان جا انداخت که با هر بدنی زیبا هستند، باید نقص‌هایشان را بپذیرند و شاد زندگی کنند.

باربی، به کارگردانی گرتا گرویگ به عنوان یکی از موفق‌ترین فیلم‌سازان زن، یکی از بحث‌برانگیزترین فیلم‌های چند سال اخیر است که برای بسیاری از افراد جنبه‌ی نوستالژیک بالایی دارد. مارگو رابی محبوب تهیه کننده این فیلم و ستاره‌هایی مثل رایان گاسلینگ، ویل فرل و دوا لیپا در آن حضور دارند.

فیلم اوپنهایمر

اوپنهایمر، تازه‌ترین ساخته کریستوفر نولان است. موضوع اصلی فیلم فرآیند ساخت اولین بمب اتم توسط جی رابرت اوپنهایمر است که کیلین مورفی بازیگر ایرلندی، نقش او را بازی می‌کند. امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور و مت دیمون از دیگر ستارگان این اثر هستند.

نام نولان و پروژه‌های سینمایی تازه‌اش باعث می شود مخاطبان حرفه‌ای سینما هیجان‌زده ‌شوند و انتظار دارند به تماشای مفاهیم پیچیده‌ای بنشینند که پس از عبور از فیلترهای ذهنی نولان، ابعاد جذاب‌تری را به خودشان گرفتند و قابل تامل‌تر شده‌اند. با اینکهTenet به عنوان آخرین فیلم نولان عملکرد ضعیفی داشت اما تجربه و مهارت‌های او می‌تواند هر فیلمی را تماشایی کند.

باربنهایمر

از زمانی که اعلام شد فیلم باربی و اوپنهایمر قرار است در یک روز اکران شوند، فضای مجازی شاهد میم‌ها و توییت‌های زیادی بود.

فیلم باربی در اولین روز اکران خود 22.3 میلیون دلار فروش داشته که رتبه بیشترین فروش روز اول را در بین تمام فیلم‌های 2023 برای این فیلم رقم زد. اوپنهایمر هم در اولین روز اکران خود 10.5 میلیون دلار فروش داشت. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که اول با باربی شروع کنند چون معتقدند که اوپنهامیر به هضم بیشتری احتیاج دارد.

انتظار می‌رود که باربی در آخر این هفته در آمریکا 100 میلیون دلار و اوپنهایمر 50 میلیون دلار دیگر نیز فروش داشته باشد. جالب است بدانید که بودجه اولیه ساخت باربی 140 میلیون دلار و بودجه اوپنهایمر 100 میلیون دلار بوده است.

باربنهایمر باعث شد صنعت سینما که همچنان درگیر آسیب‌های ناشی از همه‌گیری بود، با این اتفاق جانی دوباره بگیرد.

Call Now Button