کانادا در حال بررسی معرفی Guaranteed Basic Income است

ممکن است ندانید که کانادا در حال بررسی یک برنامه درآمد پایه در سراسر کشور است تا به نفع افراد، خانواده ها و جوامع باشد.

بسیاری از افراد می توانند واجد شرایط دریافت درآمد پایه جهانی در کانادا باشند و در صورت معرفی از دولت فدرال پول دریافت کنند.

اکنون که لایحه ای که دولت فدرال را ملزم به ایجاد یک چارچوب ملی برای درآمد پایه تضمین شده قابل زندگی می کند، می تواند به قانون تبدیل شود، و این چیزی است که باید بدانید:

درآمد پایه قابل زندگی تضمین شده در کانادا چیست؟

لایحه S-233 که به عنوان اقدامی برای توسعه چارچوب ملی برای درآمد پایه قابل زندگی تضمین شده نیز شناخته می شود، لایحه ای است که توسط سناتور Kim Pate حمایت و در حال حاضر در سنای کانادا در حال بررسی است.

این لایحه اعلام کرده است، هر فرد باید به درآمد پایه قابل زندگی دسترسی داشته باشد و یک درآمد پایه تضمین شده به ریشه کنی فقر در کانادا و بهبود برابری درآمد، بهداشت و آموزش کمک می کند.

بر اساس این لایحه، درآمد پایه قابل زندگی تضمین شده به نفع افراد، خانواده ها و جوامع خواهد بود و از افرادی که بیشترین آسیب را در جامعه دارند محافظت می کند.

همچنین، Bill S-233 می گوید، برنامه درآمد پایه ملی، احترام، حیثیت و امنیت همه افراد در کانادا را تضمین می کند.

این لایحه که به معرفی درآمد پایه در سراسر کانادا می پردازد، در چند سال گذشته از طریق سنا در حال پیش رفتن است.

Pate می‌گوید، در مواجهه با عدم اطمینان اقتصادی فزاینده، کانادایی‌ها به درستی از دولت‌هایشان انتظار دارند هم به افراد کمک کنند تا مخارج زندگی خود را تامین کنند و هم با احتیاط با پول عمومی رفتار کنند.

وی گفت، درآمد پایه تضمین شده قابل زندگی قبلاً در کانادا آزمایش شده است و راه حلی معنادار است که نویدبخش مزایای اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی فراوانی است.

چه کسانی واجد شرایط دریافت درآمد پایه جهانی در کانادا هستند؟

اگر لایحه S-233 به قانون تبدیل شود، وزیر دارایی باید یک چارچوب ملی برای اجرای برنامه درآمد پایه قابل زندگی تضمین شده در سراسر کانادا ایجاد کند.

هر فرد بالای 17 سال، از جمله کارگران موقت، مقیم دائم و متقاضیان پناهندگی، واجد شرایط دریافت درآمد پایه جهانی در کانادا خواهد بود.

چارچوب ایجاد شده توسط وزیر دارایی باید شامل اقدامات متعددی باشد که در لایحه ذکر شده است. این شامل اقداماتی برای تعیین درآمد پایه قابل زندگی برای هر منطقه در کانادا است.

باید کالاها و خدماتی را که مردم برای داشتن «زندگی آبرومندانه و سالم» لازم دارند و هزینه آن کالاها و خدمات در نظر گرفته شود.

استانداردهای ملی برای حمایت های بهداشتی و اجتماعی که مکمل برنامه درآمد پایه تضمین شده و هدایت کننده اجرای چنین برنامه ای در هر استان باشد نیز مورد نیاز است.

چارچوب باید اطمینان حاصل کند که داشتن تحصیلات یا آموزش یا مشارکت در بازار کار برای افراد در کانادا برای واجد شرایط بودن برای درآمد پایه تضمین شده قابل زندگی لازم نیست.

همچنین باید اطمینان حاصل کند که اجرای یک برنامه درآمد پایه قابل زندگی تضمین شده خدمات یا مزایایی را که برای حمایت از نیازهای فردی مرتبط با سلامت یا ناتوانی است کاهش نمی دهد.

میزان درآمد پایه تضمین شده کانادا چقدر خواهد بود؟

در سال 2021، دفتر افسر بودجه پارلمانی گزارشی در مورد تجزیه و تحلیل مالی برنامه درآمد پایه تضمین شده ملی در کانادا ارائه کرد.

برای فهمیدن اینکه چگونه یک برنامه درآمد پایه می تواند از نظر مالی کار کند، گزارش افسر بودجه پارلمانی از پروژه آزمایشی درآمد پایه انتاریو از سال 2017 به عنوان چارچوب استفاده کرد.

همچنین تجزیه و تحلیل برنامه بالقوه را به کانادایی هایی که بین 18 تا 64 سال سن دارند محدود کرد.

پروژه درآمد پایه انتاریو تضمین کرد که افراد تا 75 درصد از میزان درآمد کم را دریافت کنند که 16989 دلار برای یک فرد مجرد و 24027 دلار برای یک زوج تخمین زده شده است.

افراد دارای معلولیت نیز سالانه 6000 دلار اضافی دریافت می کردند.

بر اساس گزارش افسر بودجه مجلس، خانوارهایی که یک بزرگسال با فرزند دارند، در صورت ارائه برنامه درآمد پایه تضمین شده ملی، می توانند شاهد تغییر در درآمد قابل تصرف خانوار به میزان 12.3 درصد – که 4210 دلار است – باشند.

برای خانوارهایی با دو یا چند بزرگسال و کودک، این درآمد 31.6 درصد افزایش می یابد که به 13797 دلار می رسد.

در خانوارهایی که دو یا چند بزرگسال دارند، این تغییر 64.5 درصد است که به 17057 دلار می رسد.

این گزارش نشان داد، بیش از شش میلیون نفر (16.4 درصد از جمعیت کانادا) به دلیل تضمین درآمد پایه شاهد افزایش درآمد قابل تصرف خود خواهند بود.

درآمد پایه تضمین شده “به طور قابل توجهی نرخ فقر را در سراسر کانادا کاهش می دهد” و در سطح ملی آن را تقریبا به نصف کاهش می دهد.

این گزارش نشان می دهد، نرخ فقر در بریتیش کلمبیا 40.2 درصد، در آلبرتا 43.7 درصد، در ساسکاچوان 49.2 درصد، در مانیتوبا 61.9 درصد و در انتاریو 49.2 درصد کاهش می یابد.

همچنین، در صورت ارائه یک برنامه درآمد پایه، نرخ ها در کبک 60.4 درصد، در نیوبرانزویک 32.6 درصد، در نوا اسکوشیا 55 درصد، در P.E.I 45 درصد و در نیوفاندلند و لابرادور 13.5 درصد کاهش می یابد.

اگرچه گزارش افسر بودجه پارلمانی از پرداخت های 16989 تا 24027 دلاری انتاریو به عنوان چارچوب استفاده می کند، مبالغ دقیق درآمد اولیه در صورت اجرای برنامه هنوز ناشناخته است.

لایحه S-233 وزیر دارایی را ملزم می کند تعیین کند، درآمد پایه قابل زندگی برای هر منطقه در کانادا چقدر است، بنابراین میزان پولی که افراد دریافت می کنند بسته به محل زندگی آنها می تواند متفاوت باشد.

Call Now Button